דיווחים:עמדות איראניות במזרח סוריה הותקפו אמש ע"י כלי טייס לא מזוהים

רק לפני שבוע דיווח האתר נציב.נט על עוד תקיפה על עמדות של מיליציות עיראקיות שאחסנו נשק,טילים בליסטיים ותחמושת שהובאו מאיראן.

גם התקיפות על עמדות איראניות במזרח סוריה באזור מעבר הגבול עם עיראק- אלקאים נמשכות ללא הרף על ידי כלי טייס בלתי מזוהים למרות שאם נשאל את אנשי המיליציות עצמם הם יכוונו אצבע מאשימה הן לכיוון ישראל והן לכיוון ארה"ב.

ריכוז מאמץ התקיפות באזור מעבר הגבול אלקאים נועד,כך על פי מומחי צבא , לסכל את הניסיון האיראני לפתוח את מעבר הגבול לא רק לסחורות אזרחיות איראניות אלא גם להעברת נשק ותחמושת כבדים לסוריה ולחיזבאללה בלבנון.

כבר יותר מחודשיים מנסים בעיראק וסוריה לחנוך רישמית את מעבר  אלקאים , שיעזור לפתח את כלכלות 2 המדינות, אך אינטנסיביות התקיפות על מתקני צבא איראנים הביאה אותם לדחות הפתיחה שוב ושוב.

השבוע שוב נקבע כי בתוך מספר ימים יערך ניסיון נוסף לפתיחה רישמית של המעבר בהשתתפות ראש ממשלת עיראק.

אלא שמתברר שהתקיפות לא נפסקות.

דיווחים שהגיעו מאתרי חדשות במזרח סוריה עולה כי ,אמש,שוב הותקפו עמדות איראניות במזרח סורי באזור עיר המחוז-אלבוכמאל.

לדברי מקורות "יודעי דבר" ,התקיפה אמש נערכה במתווה קצת "שונה". לדבריהם כלי הטייס התוקפים חדרו לשמי עיראק ומשם הם ירו טילים לעבר העמדות האיראניות שבמזרח סוריה.

דיווחים אחרים טענו כי העמדות האיראניות שהותקפו היו מוגנים בטילי נ"מ עד לטווח של 5 ק"מ והם הצליחו ליירט את מרבית הטילים שנורו לעבר המטרות אך היו טילים שלא ייורטו והם פגעו במטרות.

תמונה

 

בשבוע שעבר הגיעו דיווחים ממזרח סוריה כי איראן פינתה מפקדות רבות באזור אלבוכמאל והעבירה את הלוחמים למפקדות שהתמקמו בתוך בתי אזרחים בפאתי העיר. תמונות אל המפקדות החדשות אף הועלו לרשתות החברתיות תוך כתיבה "נבואה" קצרה" לאמור "גם מקומות המחבוא החדשים שלהם יושמדו בקרוב".

תמונה

אמש הותקפו עמדות איראניות בפאתי העיר אלבוכמאל.

כתיבת תגובה