הפנטגון: נאט"ו אינו יכול להגן מפני תקיפות כמו בסעודיה

גורם בכיר בפנטגון אמר ביום שני כי נאט"ו אינו יכול להגן מפני תקיפות של נחילי מל"טים, רחפנים, וטילים לטווח קצר, כמו אלה שפגעו במתקני הנפט של סעודיה.

"אנו רואים השקעות א-סימטריות בדברים כמו טכנולוגיית כלי טיס בלתי מאוישים [כטב"מים] עם מערכות טכנולוגיה שהכטב"מים האלה ת'אמת טסים יותר כמו טילי שיוט", כך אמר שר החוץ להגנה על המדיניות האמריקאית, ג'ון רוד.

"זו בעיה קשה", ציין רוד מבלי להזכיר במפורש את התקיפות על מתקני הנפט בסעודיה, אך ההקבלות בדבריו היו ברורות, זאת משום שבחלקים אחרים בדבריו הוא העלה את התקיפה על מתקני הנפט בסעודיה ואת השימוש של רוסיה במלטים, במרחב האווירי של אוקראינה.

על פי דבריו של רוד במרכזו של אירוע בוושינגטון לניתוח מדיניות אירופה, עולה כי האיומים מכלי נשק והטקטיקות הללו התפתחו מהר יותר מהיכולת של נאט"ו לסנכרן ולעצב מחדש את מערכות הגנה מפני טילים והמכ"מים בכדי שיהיו להם את האפשרויות לאתר חפצים קטנים יותר, מהירים יותר שגם טסים נמוך יותר.

"כחלק מסדרי העדיפויות שלנו להשקעה עלינו לעבוד כברית בה אנו משקיעים את רמת המאמץ שלנו ונותנים קצת יותר דגש לתחום הזה", הציע רוד.

רוד לא הצביע במהלך דבריו על פירוט טכנולוגי של הנשק או מערכות ההגנה, אך הצביע על השימוש של רוסיה במל"טים בעלי יכולת ארטילריה באוקראינה ואמר כי הפעילות הרוסית הזו היא אזהרה אמתית למלחמה שמתהווה.

"זהו שינוי מצב העומד בפנינו… ויריבים חכמים כמו הרוסים מיישמים דרכים חדשות. במידה והיו מלמדים אותנו בבית הספר על מה שהרוסים יישמו במקומות כמו אוקראינה, אני חושב שזה היה הופך לאתגר אמתי עבור נאט"ו [כבר בשלב מוקדם] להתמודד עם רוסיה בשדה הקרב – בזה אנו עוסקים [כעת] בברית נאט"ו – ואנחנו צריכים לעשות [זאת] הרבה יותר… וטוב יותר", כך אמר שר החוץ להגנת המדיניות האמריקאית.

כאשר סיכם רוד את דבריו הוא אמר:

"האיום שעומד בפנינו התפתח מהר יותר מאשר אמצעי הנגד שלנו. [גם] ככל שעשינו התקדמות רבה, במידה ואתה לא נשאר מאוזן או מתקדם יותר מהאיום, זו בעיה רצינית".

"זו הדילמה הקלאסית של לוחמה – אתה בא עם נשק טוב או טקטיקה טובה או שניהם, אך האויב יוצא עם אמצעי נגד מתוחכם ובדרך כלל ישן, ובכך מחזיר אותנו ללוח השרטוטים שוב ושוב", הסביר רוד.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

One thought on “הפנטגון: נאט"ו אינו יכול להגן מפני תקיפות כמו בסעודיה

  • 26/09/2019 at 13:36
    Permalink

    האמצעי-נגד לייירוט נחילים לפי דעתי כנראה חייב להיות בנוי על מערכות קרינה אלקטרומגנטית מרוכזת, כגון לייזר וגם גלי רדיו מרוכזים לצורך שריפת או שיבוש הרכיבים האלקטורניים.

    מבחינת הקושי של הגילוי, כנראה אין מנוס מפריסה רחבה של ראדרים מתקדמים בשילוב עם מערכות מוטסות או אירוסטטים עם עיבוד אותות חזק שיכול לאתר גם כטב"מים קטנים. -משימה לא זולה בכלל.

כתיבת תגובה