האם מפקד חיל האוויר העיראקי נעצר בחשד לשחיתות? פרטים ורקע

מפקדת חיל האוויר העיראקי מבהירה המצב לנוכח דיווחים באמצעי התקשורת בעיראק כי מפקד חיל האוויר העיראקי נעצר בחשד לשחיתות.

בהודעה שפרסמה מפקדת חיל האוויר העיראקי באתר הרישמי שלה בפייסבוק  כי ""החדשות בתקשורת על מעצרו של מפקד חיל האוויר, רב אלוף אנואר חמד אמין, אינן נכונות"

מפקדת חיל האוויר הוסיפה כי "מפקד חיל האוויר נמצא בבגדאד ומתפקד כרגיל" וקוראת לתקשורת לבדוק את הידיעות לפני שהן מתפרסמות כדי לאמת אותן.

כלי התקשורת והרשתות החברתיות בעיראק פרסמו כי שר ההגנה העיראקי נג'אח אלשמרי הפנה את מפקד חיל האוויר העיראקי רב אלוף (פריק) אנואר חמה לרשות השופטת "באשמת שחיתות".

הערה: לא מן הנמנע כי כל עניין האשמתו של מפקד חיל האוויר בשחיתות נעשתה על רקע מאבקי השליטה על צבא עיראק בין ממשלת הבובות העיראקית המנסה להשתחרר מכבלי האיראנים ובין האיראנים עצמם הנתקלים בהתנגדות הגווארדיה הוותיקה בצבא עיראק המסרבת לקבל את מרותם של האיראנים.

רק השבוע דווח באמצעי התקשורת כי מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי,הנאמנה לאיראן ושולבה בצבא עיראק כחלק ממנו, יוצא לרוסיה על מנת לבחון רכש של מערכות הגנה אווירית עבור אנשיו וזאת על רקע תקיפות האוויר הבלתי פוסקות על בסיסיו על ידי כלי טייס בלתי מזוהים.

הפיקוד הצבאי הבכיר של צבא עיראק מבין שאם אלחשד אלשעבי,בהוראה ישירה של איראן , יתחיל בהצטיידות עצמאית של מערכות הגנה אווירית , למרות שלצבא עיראק יש יחידות כאלו מן המוכן , הרי שהם חוזים בעצם בהכנסת המודל האיראני הקלאסי לתוך מדינתם. לאמור ,יחידות שהמשטר סומך עליהן , כמו משמרות המהפכה באיראן , יצויידו במיטב הנשק החדיש ואילו שאר הצבא יתנוון מחוסר הפניית תקציבים.

האשמת מפקד חיל האוויר העיראקי בשחיתות, למרות שהוא ידוע כבר שנים כמפקד הגון ומקצועי , הוא רק שלב ראשון בניטרול האופוזיציה האיראנית בצבא עיראק. המפקד מוכר ונערץ על ידי אנשיו ובדיוק מהסיבה הזאת או הוא על לוח המטרה האיראנית.

לא מן הנמנע כי נראה בקרוב גם חיסולים או מיתות מסתוריות של בכירים בהיררכיה הצבאית העיראקית שהיה ידועה בהתנגדותה להשתלטות האיראנית על עיראק.

الفريق الطيار الركن أنور حمد أمين

כתיבת תגובה