הושמדו 4 בסיסי יציאה של סירות תופת איראניות בים האדום

אתמול דיווח האתר נציב.נט כי הכוחות הימיים של  הברית הסונית בהובלת סעודיה ,הפועלת בתימן נגד איראן והמיליציה החות'ית הנאמנה לה , השמידו אתמול סירת תופת בדרום הים האדום כשהיתה בדרכה לבצע פיגוע בנתיבי השייט האזרחיים מצפון למצרי באב אלמנדב.

היום התברר כי השמדת סירת התופת היה רק מהלך אחד מתוך סדרת מבצעים שכרגע יוצאים לפועל ע"י כל הגורמים המבקשים להשאיר את הים האדום מחוץ למעורבותה של איראן.

דובר כוחות הברית הערבית הודיע כי 4 בסיסי יציאה של סירות תופת איראניות, המופעלים ע"י המיליציה החותית – אנסאר אללה , הושמדו . לדברי הדובר בבסיסים אלו נמצא ריכוז סירות תופת  וכן בתי מלאכה מתאימים להכנת מטעני הנפץ המתאימים לסירות לא מאוישות אלו הנשלטות מרחוק.

דובר כוחות הברית התומכים בממשלה הנבחרת של תימן, טורקי אל-מליקי, אמר כי הכוחות המשותפים של הקואליציה ביצעו היום עם שחר "פעולת איכות  בצפון מחוז חודידה כנגד יעדים עוינים השייכים למיליציית הטרור החות'ית המאיימים על הביטחון האזורי והבינלאומי".

מליקי אמר כי החות'ים משגרים ממחוז חודידה  טילים בליסטיים, מל"טים, סירות ממולכדות וכטב"מים נשלטים מרחוק  כמו גם השלכת מוקשים ימיים באופן אקראי למימי הים האדום."
הוא הדגיש כי "לפיקוד הכוחות המשותפים של הקואליציה יש את הזכות הלגיטימית לנקוט וליישם אמצעי הרתעה מתאימים להתמודדות עם יעדים צבאיים לגיטימיים אלה, ובהתאם לחוק ההומניטארי הבינלאומי ולכללים המקובלים, תוך המשך התמיכה בכל המאמצים הפוליטיים ליישום הסכם שטוקהולם ולסיום ההפיכה."
בתורו, מדובר  צבא תימן בחשבונו ב"טוויטר " דיווח כי מטוסי הקואליציה תקפו מרכז מבצעים של החות'ים ממזרח להר משער- جبل مشعر  במחוז  מסתבה- مستبأ (צפונית לחג'ה).
"היו הרוגים ופצועים בקרב החות'ים כתוצאה מההפצצה האווירית", הדגיש הדובר.
מצדה, האשימה מיליציית  "אנצאר אללה" את כוחות הקואליציה הערבים בהפרת ההסכם השבדי בכף שתקפו מהאוויר את העיר חודידה.
ערוץ "אלמסירה" של מיליציית  "אנסאר אללה" דיווח כי מטוסי קואליציה תקפו 4 פעמים את אזור אלג'באנה שבמחוז אלחאלי .
دمشق || التحالف العربي يعلن تدمير 4 مواقع لتجميع وتفخيخ الزوارق المفخخة المسيرة شمال الحديدة

כתיבת תגובה