מבזקי חדשות ליום 19-9-2019. מתעדכן

*- תמונות שפורסמו מתוך התדריך של משרד הביטחון הסעודי מראים נזק של מתקני הנפט באחד הכיפות וגם מראים מתקנים נוספים שניזקו בנוסף לסוג הנשק ששימש למתקפה על מתקני הנפט הסעודיים "ארמקו".

תמונה

*- דיווח – המליציות האיראניות באזור אלבוכמאל עזבו את המפקדות שלהם וברחו לאזור השכונות הסמוכות בהם יש אזרחים.

*- מקור צבאי תימני: שתי רקטות נורו על כוחות הקואליציה במחנה בג'יזאן, ערב הסעודית.

*- נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום כי ההחלטה לא לתקוף באיראן מעידה על חוזק, וכי תקיפה באיראן תהיה קלה. טראמפ אמר לעיתונאים בכנס בלוס אנג'לס כי האופציה האולטימטיבית אחרי תקיפות מתקני הנפט בערב הסעודית היא מלחמה – אך יש אפשרויות אחרות.

*- דיווח ערבי טוען כי התקיפה הסעודית היום במזרח סוריה על עמדות איראניות הן רק ההתחלה וכי הן תמשכנה עוד ימים ארוכים.

*- סעודיה תערוך מחר ניסוי צופרים בבירה ריאד.

*- מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: ההתקפה על סעודיה הייתה "מעשה מלחמה".

*- בהפגנה של כוח הודיעה איראן על משט צבאי חגיגי במימי המפרץ הפרסי בהשתתפות 200 ספינות קרב מסוגים שונים שיערך ב-22 לחודש.

*- האינדפנדנט בשפה הערבית- מטוסי קרב סעודים השתתפו בתקיפת מטרות איראניות באלבוכמאל במזרח סוריה.

*- לפני זמן קצר זוהה שיגור כושל מרצועת עזה, שלא חצה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בישומון ובשטח פתוח בלבד, על-פי הנדרש.

*- דיווח ראשוני: צבא כוויית העלה את רמת הכוננות שלו לרמה הגבוהה ביותר.

*- מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: איראן מסכנת את אספקת האנרגיה העולמית

ההתקפה על סעודיה לא הגיעה מהחות'ים מתימן, זה פיגוע איראני.

לקהילת המודיעין יש הוכחות שלא היו אלה כלי נשק שהיו ברשותם של החות'ים.אלו מערכות שהאיראנים לא פרסו מחוץ לאיראן, למיטב ידיעתנו מדובר בהתקפה בסדר גודל שלא ראינו.

*- כתב סקיי ניוז: הפנטגון צפוי לחשוף הלילה או מחר לכל המאוחר. פרטים על שיגור הטילים והמל"טים על סעודיה.

*- דובר משרד ההגנה הסעודי הוסיף כי יענישו את האחראים, אולם לגבי אופי התגובה האפשרית של סעודיה אמר: "זאת לא החלטה שלי".

*- דובר משרד ההגנה הסעודי אומר כי בסך הכל 25 מל"טים וטילי שיוט שימשו בתקיפה על מתקני ארמקו – 18 מל"טים ו 7 טילים.

*- סעודיה: "ההתקפה על מתקני הנפט שלנו הגיעה מהצפון וללא ספק זה בוצע על ידי איראן".

*- נשיא ארה"ב: אני שמח לבשר שרוברט אובריין, המשמש כיום כשליח הנשיאות המיוחד המצליח מאוד- לענייני בני ערובה במחלקת המדינה, כיועץ הביטחון הלאומי החדש שלנו. עבדתי זמן רב עם רוברט. הוא יעשה עבודה נהדרת!

*- נשיא ארה"ב דונלד ‏טראמפ: "הוריתי לשר האוצר להגביר משמעותית את הסנקציות על איראן".

*- המחלוקת בין ישראל לרוסיה ביחס לתקיפות אוויריות של יעדים איראניים בסוריה ובעיראק נמשכת, למרות הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך דווח ביום שישי על ידי ערב העצמאי.

על פי הדיווח, מוסקבה מנעה שלוש תקיפות אוויריות ישראליות בשלושה מאחזים סוריים לאחרונה, ואף איימה כי כל מטוסים המנסים דבר כזה יופלו, על ידי מטוסים רוסיים או על ידי טילי הנ"מ S-400. המקור שהובא בדו"ח טוען כי מצב דומה התרחש פעמיים – וכי במהלך חודש אוגוסט הפסיקה מוסקבה את השביתה האווירית על מוצב סורי בקאסיון, שם מוצבת סוללת טילים S-300.

יתרה מזאת, נטען שתקיפה אווירית נוספת תוכננה כעבור שבוע על מוצב סורי באזור קוניטרה ושלישית באזור רגיש בלטקיה. התפתחות זו היא שדחפה את נתניהו לביקור מהיר ברוסיה כדי לשכנע את פוטין להתעלם מההתקפות של ישראל בסוריה. לדברי המקור הרוסי, פוטין נתן לנתניהו לדעת כי ארצו לא תאפשר להיפגע כל צבא לצבא המשטר הסורי, או לאף אחד מהנשק שיימסר לו, מכיוון שנתן אישור כזה ייחשב כמתן קלות לישראל – דבר הנוגד את מטרת רוסיה לסייע למשטר הסורי.

גורם החדשות הבריטי-ערבי דיווח כי נתניהו ניסה להציג מסר חיובי על שיתוף הפעולה בין המדינות ואף ניסה להשתמש בו למערכת הבחירות שלו, אך זה לא הצליח. גורמים ישראלים ששוחחו עם העיתון כינו את המפגש "כישלון". הם טענו כי כל הנוגע לתקיפות האוויר בעירק ובסוריה, מכיוון שהיו בעין הציבורית, הביך את הרוסים נורא בעיני בעלי בריתם באזור. – סוריה, איראן והמיליציות התומכות בהן.

הגורם הרוסי אמר: "פוטין הביע את אי שביעות רצונו מהפעולות האחרונות של ישראל בלבנון", ואף הדגיש בפני נתניהו שהוא "דוחה את התוקפנות כלפי ריבונות לבנון", דבר שמעולם לא נשמע ממנו. פוטין הצהיר עוד כי מישהו בוגד בו ביחס לסוריה ולבנון, וכי הוא לא ישחרר זאת ללא תגובה. לדבריו, נתניהו הוזהר שלא להכות ביעדים כאלה בעתיד.

אתר החדשות הוסיף כי יותר מקורות ישראלים אמרו דברים דומים בנושא וכי הביקור נועד לצמצם את חומרת המחלוקת בין המדינות לכדי טקטי, ולא לאידיאולוגי.

*- ראוי לציון: אחרי תקיפת מכלי הנפט בסעודיה חברת ארמקו,בעלת האתר,הצליחה לכבות 10 מוקדי שריפות בפרק זמן של שבע שעות – כך אמר מנכ"ל החברה אמין נאסר לכתבים.

*- יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן ביקש במהלך שיחת טלפון עם נשיא דרום קוריאה מון, לעזור בבניית מערכות הגנה אווירית בכדי למנוע התקפות נוספות על תעשיית הנפט שלה.

קרדיט: "עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם " מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה