עוד עין בוחנת על המזרח התיכון:סין תבנה למצרים לוויין צילום חדיש.פרטים

סין ומצרים יחלו במשותף פרוייקט בניית לוויין צילום מסרסאט-2 – "MisrSat II" .

בחודש ינואר האחרון חתמו מצרים וסין הסכם לבניית מיני לווין צילום באיכות/רזולוציה גבוהה עבור מצרים במימון סיני בעלות של 72 מיליון דולר .

Image result for satellite

קרדיט:| NASA

לפני כחודש דיווחה סוכנות הידיעות הסינית כי צוותים מצריים וסינים הודיעו  על תחילת שלב היישום של פרויקט הלוויין "MisrSat II" במימון סין.

במהלך טקס הפתיחה שנערכה בעיר החלל הסמוכה לבירה המנהלית החדשה של מצרים, חתמו שני הצדדים על מסמכי השקת הפרויקט שממומן על ידי ממשלת סין.

טקס השקת פרויקט הלוויין נערך במהלך התערוכה הרביעית של סין  בשיתוף מדינות ערביות, שהתקיימה ביינצ'ואן, בירת צפון האוטונומיה Ningxia Hui בסין.

מצרים וסין חתמו בינואר על הסכם בערך של 72 מיליון דולר,שיינתן על ידי הממשלה הסינית כמענק לבניית הלוויין MisrSat II המצרי, שהוא לוויין  חישה מרחוק ,קטן  ממדים,ברזולוציה גבוהה.

מצרים רואה בפרויקט עוד צעד במסגרת שיתוף פעולה חשוב בין שתי המדינות בתחום החלל ובמיוחד לאחר חתימת הסכם להקמת המרכז המצרי להרכבה, אינטגרציה ובדיקה של לוויינים, שבנייתו צפוייה להסתיים עוד השנה.

אחמד אל-ראפי, ראש פרויקט הלוויין MisrSat II המצרי אמר לסוכנות הידיעות הסינית  Xinhua כי יישום פרוייקט הלויין יתבצע אודות למענק סיני וכי פרוייקט זה יסייע למצרים בפיתוח פרוייקטים נוספים בתחומים רבים.

הבכיר המצרי אמר כי הלוויין יפותח באמצעות עבודה משותפת בין צוותים סיניים ומצרים שיעבדו במקביל, וציין כי תהיה הדרכה סינית לאורך שלבי הפרויקט.

"זה יספק לצד המצרי ניסיון בפיתוח מערכות לווייניות ".  לדבריו יישום הפרוייקט ייקח לצוותים כ -35 חודשים עד לסיום בניית הלוויין.

"שלבי התכנון יבוצעו במקביל במצרים ובסין, אך הרכבת הלוויין ושילובו ייעשה בהמרכז המצרי להרכבה, אינטגרציה ובדיקה של לוויינים" – אמר הבכיר.

בנוסף ללוויין יסופקו גם תחנת בקרת קרקע ומערכות תוכנה לתמיכה בהפעלת הלוויין, אמר אל-ראפי.

הוא חשף גם כי חיי הלוויין הם חמש שנים, ואילו חייה של תחנת הקרקע הם 15 שנים.

בינתיים, שגריר סין במצרים, ליאו ליביאנג, אמר כי הוא מאמין שסין ומצרים עשו "ארבע התחלות ראשונות" בפרויקט זה.

"הראשון הוא שמצרים היא המדינה הראשונה שביצעה שיתופי פעולה לווייניים עם סין במסגרת פרוייקט "חגורה אחת, דרך אחת ", אמר.

"השני הוא שסין תסייע למצרים לבנות מרכז שילוב ובדיקת לווינים שלם שבו ירכיבו לווינים, ובו יעבדו מדענים ומהנדסים מסין וממצרים וישלימו במשותף את ההרכבה, האינטגרציה והבדיקה של לוויין "מצרסאט-2"  במצרים", אמר השגריר.

השלישי, אמר ליאו, הוא שסין תעזור למצרים לבנות את צוות התעופה והחלל שלה ותסייע בהכשרת מומחי תעופה וחלל מצריים.

"הרביעי הוא שלאחר סיום הפרויקט, מצרים תהיה המדינה האפריקאית הראשונה שיש לה יכולות בדיקת שילוב והרכבת לווינים מלאה", הוסיף.

ליאו ציין כי סין מוכנה לעבוד עם מצרים בכדי לבנות יכולות מדעיים וטכנולוגיים  בתחום התעופה והחלל של מצרים לפיתוח עצמאי של תחום החלל במצרים.

השגריר אמר כי "אנו מוכנים גם לתרום להתפתחותה הכלכלית והחברתית של מצרים, כולל תחומי החקלאות, שמירה על הסביבה ואנטי-מדבור".

טקס חתימת ההסכם לבניית לוויין צילום מצרי במימון סיני ב-8 לספטמבר 2019:

קרדיט: (Xinhua/Li Binian)

הערה: הידע והמימון הסיניים בפרויקט בניית לוויין הצילום החדיש עבור מצרים  יאפשרו להם לא רק להיות מעורבים בעוד תחומים רבים במצרים אלא גם לקבל עין נוספת בשמי המזרח התיכון היות ואין ספק כי התמונות שיצולמו על ידי הלוויין יועברו במקביל גם למתקני קליטה סיניים על אדמת סין.

 

כתיבת תגובה