מבזקי חדשות ליום 3-9-2019. מתעדכן

*- "כל הצרות בלבנון בגלל חיזבאללה"

לא קשה להבין את הנזקים הנגרמים לששת מיליון תושביי לבנון האומללים ועוד עתידים להגרם כתוצאה ישירה מנוכחותו של חיזבאללה כארגון טרור חמוש המאיים על כל המדינה . עם זאת, קשה יותר להבין את אלה שעדיין תומכים בחיזבאללה בימינו, ותומכים בדבר טענותיו כביכול ובמשנתו להתנגדותו הנחרצת נגד ישראל ואף מצדיקים את פעולותיו ההרסניות היומיומוית נגד ממשלת לבנון ורשויותיה. כל המדינות האחרות שהיו בקו העימות עם ישראל חתמו על הסכמי שלום עם ישראל-מצרים, ירדן,אפילו הרשות הפלסטינית ואפילו סוריה, מאז הסכם ההתנתקות, וזו הסיבה שסוריה ואיראן מפעילות את חיזבאללה כדי לבצע את מעשי הטרור שלהם לקידום האינטרסים שלהם בלבד.

מיליוני תיירים מכל העולם אינם מבקרים בלבנון, שאמורה להיות היעד המועדף על מדינות ערב במזרח התיכון , מכיוון שרוב הממשלות מנפיקות אזהרות מסע לתחומה.

הכותב- עבדול רא'מן אל-רא'א'ש בעל טור ותיק. מי שהיה המנכ"ל לשעבר של ערוץ החדשות "אל ערביה", והעורך הראשי לשעבר של אשרארק אל-אוסט.

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב

*- צפון קוריאה מזהירה כי תקוות ארה"ב לחדש את השיחות הולכות ונמוגות.

*-  יועציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עומדים בקשר על התחייבות אפשרית של ארה"ב לסייע לישראל במקרה של איום קיומי, כך דווח ב"הארץ" ביום שני.

על פי הדיווח, נתניהו מחפש מחווה דרמטית של נשיא ארה"ב כדי לסייע לו לנצח בבחירות לכנסת שיערכו ב-17 בספטמבר.

*- שירות בתי הסוהר הסכים לאפשר למנהיגי אסירים מארגון הטרור חמאס לקיים ישיבה משותפת, כך דווח היום (שני)ב"הארץ".

הפגישה התקיימה בכלא רמון באישור שב"ס. כמה מנהיגי חמאס כלואים בבתי כלא אחרים הובאו במיוחד לישיבה.

בין המשתתפים בפגישה היו המוח של טבח פסח במלון פארק בנתניה, בו נרצחו 30 איש, והמחבל שתכנן שני פיגועים בירושלים בהן נהרגו 20 אזרחים.

*- אנשי עסקים בכירים מאיראן ואפגניסטן השתתפו בישיבה משותפת של אנשי העסקים של שתי המדינות בטהראן כדי לדון בהרחבה נוספת של הקשרים הכלכליים בין המדינות ולהצגת הזדמנויות משני צידי הגבול.

*- מנהיג הקבוצה השיעית, חסן נסראללה, העביר הודעה דרך מדינות אחרות בבקשה לסיים את פעולות ישראל, כך אמר גורם ביטחון ישראלי בכיר.

הגורם אמר כי "קיבלנו תחינות מלבנון דרך מדינות צד ג 'והפצירו בנו שלא להגיב" לפעולת הגמול של חיזבאללה.

גורמים פוליטיים וצבאיים אמרו כי המתווכות הן צרפת, מצרים וארצות הברית.

"הם יצרו איתנו קשר", אמר הגורם הביטחוני והוסיף: "נסראללה פעל באמצעות [ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי,, וביקש לסיים את האירוע. היה ברור לנו שמבחינת נסראללה הוא רוצה שהלחימה תיפסק, כי הוא רוצה לסיים את זה בכבוד. אני לא מודאג מהתפיסה של נסראללה. שיקולים כל עוד האינטרס שלנו מתקדים ביחס לאיומים" נגד ישראל, הוא אמר.

"בשורה התחתונה, חיזבאללה העביר לנו מסרים להפסיק", הדגיש גורם הביטחוני הבכיר.

*- דובר ממשלת איראן, עלי רביי, אישר דיווחים בתקשורת על פיצוץ במצע שיגור לווייני באיראן, תוך ציון "טעות טכנית" כגורם לפיצוץ.

*- איחוד האמירויות הערביות זוכה למספר לא מבוטל של ימים גשומים, בזכות משימות זריעת עננים. כעת, צוות טייסים ומדענים מארה"ב בוחן תהליך חדש שיכול להגביר עוד יותר את הגשמים במדינה.

*- קצין ימי אמריקני בכיר הדגיש את מחויבותה של ארה"ב לשמור על נתיבי הודו-פסיפיק חופשיים ופתוחים.

הוא אמר את הדברים כאשר ארצות הברית התחילה את התרגיל הימי המשותף הראשון שלה עם איגוד האומות של דרום מזרח אסיה.

האדמירל, קנת וויטסל, נאם ביום שני בטקס הפתיחה של התרגיל הימי ASEAN-US בבסיס ימי במזרח תאילנד.

*- דובר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, אמר כי הוא "מודאג ברצינות" מהאירועים ומפציר בכל הצדדים להפסיק את הפעילויות המאיימות על ההסכמות בין ישראל לחיזבאללה משנת 2006.

"אנו מודעים לדיווחים אלה ומודאגים מהמתחים ההולכים וגוברים לאורך הגבול", אמר הדובר.

"זו דוגמא נוספת לתפקידם של נציגי איראן בערעור השלום והביטחון באזור", הוא אמר.

*- בשל ההתפתחויות האחרונות בדרום לבנון, חרירי יצר קשר עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ויועצו של נשיא צרפת, עמנואל בון, וביקש את התערבותם של ארצות הברית, צרפת והקהילה הבינלאומית בהתמודדות עם ההתפתחויות בגבול הדרום.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה