האם טילי נ"ט אמריקאים שנמסרו לצבא לבנון הגיעו לידי החיזבאללה?

מתחילת שנה שעברה קבל צבא לבנון מספר פעמים משלוחי נשק הן מצרפת והן מארה"ב.

כל משלוח נשק שנפרק בלבנון לווה תמיד בשאלה: האם ומתי יגיע נשק זה לידי ארגון החיזבאללה ואולי אף יופנה נגד ישראל ? ארה"ב טוענת כי יש לה וועדת ביקורת הבודקת באופן שוטף שהציוד נמצא בפועל במחסני הצבא. יש להדגיש כי באחת הביקורות האחרונות נמצאו חוסרים גדולים בציוד הצבאי האמריקאי שנמסר לצבא לבנון מבלי שגורמים לבנוניים רשמיים יוכלו לסבר הסבר מניח את הדעת.

U.S. Supplies Million Worth Of Military Equipment To Lebanese Army (Photos)

גם תקלות שכאלו לא מנעו המשך העברת משלוחי נשק בתואנה כי צרפת וארה"ב לא רוצות שצבא לבנון יקרוס ולא יתפקד בהטלת מרותו ובאבטחת הביטחון הפנימי במדינה.

למרות המאמצים האמריקאים הגדולים להבטיח עצמאותו הצבא הלבנוני לא נראה כי הדבר אכן מתנהל כפי שמתוכנן.

דיווח ערבי מהימים האחרונים טוען כי החיזבאללה רכש כמות של טילי טאו אמריקאים מהמשלוחים האחרונים שהגיעו למורדים הסורים. אחרי שהובסו בקרבות אידליב מכרו את מאגרי הנשק הכבד שברשותם לאנשי אלקעידה,הפועלים בצפון סוריה, והם בתורם מכרו אותם לאנשי החיזבאללה . האם יש כאן ניסיון "להלבין" נשק אמריקאי שנמסר לצבא לבנון והועבר בחשאי לידי החיזבאללה ?

TOW fired from Jeep.jpg

יש לציין כי בשנת 2015 שלחה ארה"ב לצבא לבנון משלוח של טילי נ"ט מדגם טאו-דור 2 , משלוח זה היה רק חלק ממשלוחי נשק נוספים שהועברו.

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט טוען כי "כל הסיוע הצבאי של האמריקאים לצל״ב נעשית בתיאום עם ישראל והסכמה שעדיף נשק אמריקאי בשליטה מנשק רוסי ללא שליטה. מעבר לאמל"ח עצמו, צבא ארה"ב יחד עם בריטניה וצרפת למעשה מפעיל ושולט בצל"ב. הם עושים את זה תמורת יציבות (לכאורה) ובעיקר יכולת שליטה בצבא ומנופי לחץ כי היום צל"ב חי רק על תרומות והתקציב שלו הולך כולו לפנסיות על בסיס חוק גמלאי צבא לבנוני שכל פורש צהל היה חותם עליו היום.."

ואנחנו שואלים : האם יש אפשרות שחלק מטילים אלו יגיעו לחיזבאללה ויופנו נגד צה"ל המצוייד בנשק אמריקאי אף הוא ? התשובה,ככל הנראה, לא רק אצל נאסראללה!!!

וככה במקרה של עימות בין ישראל לחיזבאללה האם יירו נשק אמריקאי בנשק אמריקאי?
"כולם היו בניי".

כנראה שהאמריקאים לא למדו כלום ולא הפיקו את הלקחים עד היום!

(סייע בכתבה:מאיר בר מקבוצת נציב)

משלוח טילי הנ"ט האמריקאים לצבא לבנון:

 

 

 

כתיבת תגובה