"הטיימס" : כלי טייס ישראלים הפציצו אתר לבניית טילים בביירות

התקיפה של המל"טים הישראלים כוונה נגד מכשירים לערבוב דלק המשמשים בטילים בעלי דיוק גבוה, כך דיווח "הטיימס", תוך ציטוט מקורות מודיעין מערביים.

למרות שתקיפת המל"טים לא אושרה רשמית, שהרי מדובר בהסלמה חסרת תקדים ובצעד גדול בסכסוך בין ישראל למיליציות איראניות שנפרסו באזור, במיוחד כאשר חיזבאללה נשבע להחזיר מכה.

חסן נסראללה טען כי ישראל פתחה במתקפה עם שני מל"טים על שכונת א-דאחיה בביירות, שאחד מהם התפוצץ וגרם נזק קל למבנה המכיל משרד חיזבאללה, ואילו השני הופל על ידי נערים מקומיים.

גורמי מודיעין מערביים אישרו כי התקיפה פגעה במתקן אחסון בסמוך לבניין שהכיל "מערבל תעשייתי" הדרוש כדי לערבב דלק מוצק לטילים בעלי דיוק גבוה.

אתגר טילים 

ההאשמות המודיעיניות המערביות מאששות תמונות שפרסמו תושבי ביירות בליל הפיגוע באינטרנט המראות מה שנראה כשתי קופסאות גדולות בהן שעל פי ההערכה תיבות המכילות ציוד למיקסר תעשייתי.

אחת הקופסאות נשרפה לחלוטין בעוד השנייה נפגעה מבלי לגרום נזק למיקסר.

חזבאללה מודה שיש יותר מ 100,000 רקטות בלבנון ולדבריו הוא מופנה לכיוון ישראל, אך מעטים מאוד מהם מדויקים ומהווים איום ממשי על ישראל.

משמרות המהפכה של איראן ביקשו להשתמש בבסיסיהם בסוריה כדי לסייע לחיזבאללה לבנות רקטות כאלה, אך ישראל סיכלה את מאמציה עם תקיפות מתמשכות על מרבית משלוחי הנשק שהיא מנסה להעביר  ללבנון.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הודיע ​​שישראל היא זאת שביצעה ביום ראשון האחרון את התקיפות האוויריות על מטרות איראיות באזור עקרבה שליד דמשק.
מצה"ל נמסר כי התקיפה באזור דמשק סיכלה תקיפה שתוכננה על ידי משמרות המהפכה בעזרת מל"טים נגד מטרות בישראל. בתקיפה נהרגו כמה אנשי צבא, שלדברי נסראללה שנים מהם היו  אנשי חיזבאללה.

תמונה

 

כתיבת תגובה