הצהרות סותרות של בכירים איראנים מוכיחים: לחץ הסנקציות הפך בלתי נסבל

כאשר מדינה מדברת ב-2 קולות ככל הנראה ההסבר הוא אחד – המדינה נמצאת בלחץ פנימי בלתי נסבל שהיא מעוניינת להקל אותו מעליה כמעט בכל מחיר.

מבחר ההתבטאויות של בכירים איראנים ,שכולם נושאים אופי מאיים אך הסיומת,אצל חלקם, תמיד מסתיימת בקריאה לצד השני להחזיר את המצב לקדמותו – מלמד כי הסנקציות האמריקאיות על איראן מכאיבות ביותר.

"ארה"ב חייבת לקיים את הסכם הגרעין לשנת 2015 ולעצור את "הטרור הכלכלי" נגד איראן אם היא רוצה לקיים שיחות", כך אמר היום (חמישי) שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף.

"ארצות הברית עוסקת במלחמה כלכלית נגד העם האיראני, ולא ניתן יהיה לנהל משא ומתן עם ארצות הברית אלא אם כן יפסיקו לכפות מלחמה בטרור כלכלי נגד העם האיראני", כך אמר זריף לעיתונאים במהלך ביקור במלזיה.

"דיברנו עם ארצות הברית – דיברנו באריכות עם ארצות הברית, הגענו להסכם והם צריכים ליישם את ההסכם אליו הגענו לפני שהם מצפים לנהל עוד שיחות", הוא הוסיף כאשר התייחס לעסקת הגרעין.

"אם [ארה"ב] רוצה לחזור לחדר יש כרטיס שהם צריכים לרכוש, והכרטיס הזה הוא לקיים את ההסכם", הוסיף זריף.

והנה דוגמא שלכל אחד יש תפקיד במקהלת התגובות האיראניות.כל אחד והתחום שאותו הוא מייצג אך כולם ביחד מתכוונים רק לדבר אחד – להקל על הסנקציות המרסקות את איראן.

מפקד בכיר במערך משמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חג'יזדה, אמר כי הסנקציות של ארה"ב נגד איראן הוכחו כלא יעילות והדגיש את המשך התמיכה בעם התימני.

הגנרל חג'יזאדה אמר היום, ביום חמישי: "הכוח הצבאי של ארה"ב לא עוזר לה ונשק הסנקציות שלה ריק מכדורים".

הוא הדגיש את כוחה הצבאי של איראן, ואמר שנושאת המטוסים האמריקאית, שהייתה אמורה להיכנס למפרץ הפרסי, לא העזה להתקרב לנתיב המים ועגנה 700 ק"מ מהחוף האיראני.

בנוסף, הוא טען נגד ערב הסעודית על כך שהפכה את עצמה לכלי בידי ארצות הברית, בכך שפתחה במלחמה נגד תימן וסייעה לארה"ב במלחמה כלכלית נגד איראן.

הוא טען כי במידה וסעודיה תמשיך באותה מגמה, היא בהחלט תתמוטט.

"נעמוד לצד העם התימני המדוכא עד הסוף" – הדגיש.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה