ברקע המתיחות עם החיזבאללה – מטפורה. מאמר דעה

מטפורה – לשון המשתמשת בביטויים ציוריים, כמו: דימויים, מטפורות, האנשות. הלשון הציורית מאפיינת טקסט ספרותי (שיר או סיפור) וגם טקסט שכנוע. תפקיד הלשון הציורית הוא לגרום לנמענים לקלוט את המסר טוב יותר בעזרת ה"ציור" (המראה, התמונה), המתאר עניין מסוים בעזרת השוואה הלקוחה מתחום אחר.

 

והרי התחזית: חם מהרגיל לעונה.

חזאי מזג האוויר דיווחו באמצע השבוע שעבר על עליה הדרגתית במעלות החום שתורגש ברחבי ארצנו בימים שלאחר מכן ותימשך לתוך סוף השבוע. השירות המטאורולוגי אף הזהיר לפרקים מעומס חום כבד בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, בשפלה, במדבר יהודה ובים המלח, בערבה הצפונית, במפרץ אילת ובדרום הערבה, בגליל התחתון, בצפון-מזרח הנגב ובדרום רמת הגולן. ואכן, כך קרה – מזג אוויר חם והביל מורגש מחוץ למרחב המזגן.

אחד הכלים המרכזיים שעוזרים לנו להבין מהו מזג האוויר בימים הבאים, כמו גם עד כמה האוייב צפוי להיות בעל מזג חם או קר, הוא הממוצע. "חם מהרגיל לעונה" או "קר מהרגיל לעונה" הנם ביטויים שגורים בתחזיות. אולם, חשוב לזכור גם שהממוצע משתנה לאורך השנים, מאחר שהנתונים מתווספים אליו מדי יום ביומו. אם נתייחס להתחממות הגלובלית למשל, שתי מעלות מעל הממוצע באזור מסוים היו מצביעות לפני שנים על 27 מעלות, בעוד שאותו הנתון כיום עלול להצביע כבר על 30 מעלות.

השקעה רבת שנים במב"מ, כמו גם בזריעת עננים, מניבה תוצאות ונועדה לשמור על האוייב כבעל מזג קר עד כמה שאפשר. חריג היה למשל ב-18 בינואר 2015, כאשר מָאן דְּהוּא נאלץ לחסל את ג'יהאד מוע'ניה, בכיר בארגון הטרור חיזבאללה ובנו של אחד ממנהיגי הארגון, עימאד מוע'ניה, שחוסל ב-12 בפברואר 2008 על ידי אותו מָאן דְּהוּא – על פי פרסומים זרים כמובן. התגובה שהגיעה עשרה ימים לאחר מכן, ב-28 בינואר 2015, הביאה למותם של סרן יוחאי קלנגל וסמל דור ניני ז"ל ולפציעתם של חיילי צה"ל נוספים.

המזג של האוייב שב ועלה מעל הממוצע החל ממוצאי השבת של ה-24 באוגוסט 2019 ומאמץ הקירור שב ועלה לכותרות.

ממוצע המזג של 2015 אינו זהה כמובן לממוצע של 2019, מאחר שהמזג האנושי אינו מזג האוויר. אך, מָאן דְּהוּא בהחלט יכול להשפיע עליו. בהצלחה!

קרדיט:סבסאבו בטלגרם – @sababotelegram

כתיבת תגובה