מבזקי חדשות ליום 27-8-2019 .

*- ראש ממשלת פקיסטן, עמראן ח'אן, איים שוב במלחמה גרעינית על הודו, בגלל סוגיית קשמיר.

ח'אן, שפנה אל אזרחי פקיסטן על מצב קשמיר, אמר כי פקיסטן תעבוד בכל דרך בנושא.

"אם הסכסוך [קשמיר] ינוע לעבר מלחמה, אז זכרו שלשתי המדינות יש נשק גרעיני ואף אחת מהמדינות לא תנצח במלחמה גרעינית. יהיו לכך השלכות עולמיות. למעצמות העולם יש אחריות עצומה … האם הם תומכים בנו או לא, פקיסטן תעשה כל מה שאפשר", אמר ח'אן בנאומו.

ח'אן אמר שהגיע הזמן של פקיסטן להיות מכריעה בסוגיית קשמיר.

הוא הוסיף כי פקיסטן עשתה ניסיונות לפתוח בדיאלוג עם הודו, אך לא מצאה את אותו הרצון אצל הצד הצד השני.

ראש ממשלת פקיסטן הוסיף כי ממשלתו חיכתה לסיום הבחירות בהודו, כך שתיהיה אפשרות להתחיל בשיחות עם ממשלת הודו החדשה, אך אז הודו שינתה את מעמדן של ג'אמו וקשמיר.

עמראן ח'אן הבטיח לאזרחי פקיסטן כי ממשלתו תעמוד לצדם של תושבי קשמיר עד שהודו תסיר את המגבלות שהטילה עליהם.

*- ח"כ מהליכוד, יואב קיש, הזהיר היום (שני) כי ישראל תנהל מבצע "משמעותי מאוד" בעזה.

בראיון ל"כאן ישראל" בנוגע למצב הביטחוני בדרום ישראל, אמר קיש כי" יש לפתור את הבעיה המכונה עזה בנחישות ובשיקול דעת".

"אין לי ספק שנלך למבצע מאוד משמעותי בעזה", הדגיש. "השאלה היחידה שעומדת בפני חברי הקבינט היא: האם זה הזמן הנכון?"

לדברי קיש: "הדבר הקל ביותר לעשות הוא להגיד 'אוקיי, בוא ניכנס'. אין פיתרון קסם. ראש הממשלה [בנימין] נתניהו מתמודד עם זה בשיקול דעת. היינו קרובים מאוד להיכנס לעזה לפני הבחירות הקודמות, אבל בסופו של דבר חמאס לקח צעד אחורה".

*- "ישראל חייבת להבין את ההשלכות של פעולותיה האגרסיביות וכי הן מגיעות במחיר", כך אמר דובר הממשלה האיראנית במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה האיראנית.

*- משרד החוץ האמריקני ובראשו שר החוץ מייק פומפאו הביעו הבוקר (שני)  תמיכה בישראל

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקשר לתקיפות האוויריות בסוריה, המיוחסות לישראל
פומפאו הביע את תמיכתה של וושינגטון בזכותה של ישראל להתגונן מפני האיום שמציבות משמרות המהפכה של איראן, כך אמר פומפאו ביום ראשון.

*- מלשכת ראש הממשלה הלבנוני נמסר, כי סאעד חרירי, קיבל היום (ראשון) שיחת טלפון ממזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, והשיחות התמקדה ב"ההתפתחויות של השעות האחרונות בזירה הלבנונית והאזורית".

"פומפאו הדגיש את הצורך להימנע מכל הסלמה ולעבוד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בכדי למנוע כל הידרדרות", הוסיפה ההודעה של לשכתו של חרירי.

הוא הדגיש את "המחויבות של לבנון לתנאים של החלטות האו"ם, ובייחוד החלטה 1701, והזהיר מפני "האיום הנובע מהפרות ישראל המתמשכות של החלטה זו והריבונות הלבנונית".

חרירי גם הפציר בפומפאו לעזור "להפסיק את ההפרות הללו" והודה לו על שיחת הטלפון שלו, תוך שהוא מדגיש כי "הצד הלבנוני יפעיל את כל המאמצים האפשריים להבטיח איפוק ויפעל למתן מתחים".

*- מומחה בתחום אבטחת המידע והסייבר מסעודיה, סאמר עומר, הדגיש כי התקפות הסייבר הזרות הולכות ומתגברות על הממלכה בתקופה האחרונה.

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*- נשיא לבנון, סעד חרירי ,נפגש היום אחר הצהריים ב"גרנד סייל "עם שר הפנים ראשי הערים בלבנון ושר הביטחון אליאס אבו סאב, בנוכחות השר לשעבר גטאס חורי. במהלך הפגישה והדיונים התמקדו בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות במדינה.

בפגישה נכחו גם רמטכ"ל צבא לבנון ג'וזף עוון ותא"ל מפקד המודיעין הצבאי אנטוואן מנצור, בהשתתפות מזכ"ל מועצת הביטחון האלוף מחמוד אל-אסמר. הם דנו בסוגיות צבאיות דחופות בהמשך לארועים האחרונים במדינה.

*- בשל האירועים האחרונים בגזרה הצפונית, בעיריית צפת קיימו היום ישיבת מוכנות לחירום במהלכה דרש ראש העיר שוקי אוחנה לבצע בדיקת כשירות בכל המקלטים בעיר, במידה ויתגלו מפגעים או חוסרים לטפל בהם במיידי ולהקפיד על נוכחות כל הגורמים הרלוונטיים באזור צפת. ״אין כרגע הנחיות מיוחדות אבל ההערכות שלנו חשובה מאוד לכל תרחיש״ סיכם ראש העיר שוקי אוחנה.

*- היום נאמר ע"י דובר ממשלת איראן עלי רביי: 'הרפובליקה האיסלאמית של איראן מכרה את הנפט של הספינה הזו וכרגע הבעלים והקונה של הנפט מחליט … מה יהיה יעד המשלוח .

מר ראביי, שצוטט על ידי כלי תקשורת ממלכתיים, לא רצה לחשוף את זהות הקונה ולא אמר אם הנפט נמכר לפני או אחרי מעצרה של המכלית במיצר גיברלטר, בקצה הדרומי של ספרד.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- הלוויה ממלכתית למחבל חיזבאלה העירקית:

כוחות חיזבאלה העירקית התאבלו ביום שני בבוקר בבגדאד,על אחד מלוחמיו שנהרג ביום ראשון , בתקיפה של שני מטוסים שהפלגים מאשימים את ישראל שהיא עומדת מאחרי התקיפה.

"מאות אנשים השתתפו בהלווייתו של קדים מוהסן, שנהרג ביום ראשון בתקיפה של מטוסי קרב ישראליים בקיים, מערבית לאנבר", נמסר בהודעה.

הוא גם ציין כי מוחסן, שמו הצבאי, "אבו עלי אל-דאבי" הוא "מפקד הלוגיסטיקה הרשמית, בחטיבה 45 של חיזבאלה העירקית."

חטיבה 45, השתייכה לחטיבת חיזבאללה העירקית, אשר ארצות הברית מדרגת אותה כ"ארגון טרור זר ".
שני המטוסים פגעו "עמוק בתוך שטח עירק בפרובינציית ענבר", כ -15 קילומטרים מגבול עירק-סוריה, נאמר.

*- לאחר התקפותיה בסוריה, עירק, לבנון ועזה .. ישראל מתגברת את כוחותיה בגולן.

הקבינט הביטחוני הישראלי יפגש לדיון במתח ההולך וגובר בעקבות ההתקפות הישראליות על סוריה, עירק, לבנון והשטחים הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה.

מוקדם יותר, אל ג'זירה שידר צילומים מגולן הסורי של תגבורת צבאית ישראלית.

כתב אל-ג'זירה אמר כי ישראל החישה טנקים, כלי רכב משוריינים, נגמ"שים וחלקים צבאיים שונים לאזורים שונים בגולן.

מצדו אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בציוץ בטוויטר כי יצר קשר עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בנוגע לתקיפות ישראל האחרונים בסוריה.

פומפאו הביע את תמיכתה של וושינגטון בזכותה של ישראל להגנה עצמית, לנוכח הסכנות הנשקפות, על ידי משמרות המהפכה של איראן והצורך לפעול להפסקת כל התקפות על ישראל.

כתב אל-ג'זירה בלבנון דיווח ,כי הבסיס הצבאי של פיקוד החזית העממית הפלסטינית, באזור קוסאיה בגבול לבנון-סוריה, היה נתון לשלוש התקפות ישראליות עם שחר היום.

הבסיס ממוקם, ברכס ההרים המזרחי המפריד בין לבנון לסוריה, אזור צבאי בו הקים פיקוד החזית העממית (PFLP-GC) עמדות צבאיות ,ומחסני נשק, במהלך מלחמת האזרחים בלבנון, והמשיך להיות מוצב שם, לאחר נסיגת הצבא הסורי מלבנון.

גורם פלסטיני בעיירה קוסאיה אמר ,כי התקיפות באתר גרמו לנזק רב אך ללא נפגעים, ואילו העיתון הלבנוני "אן נהר" דיווח, כי ירי נגד מטוסים נורה מהאתר.

דובר צבא ישראל אמר, לרויטרס: "איננו מגיבים לדיווחים חיצוניים."

כמו כן ,עם שחר היום ,הפציצו מטוסי קרב ישראלים עמדה בעזה, של גדודי עז אל-דין אלקסאם, הזרוע המזוינת של תנועת ההתנגדות האיסלאמית (חמאס).

פיצוצים נשמעו בשדרות ובאשקלון, הסמוכה לרצועת עזה, לאחר שנשמעה אזעקה.

צבא ישראל אישר כי כיפת הברזל ירטה שניים מתוך שלושה טילים שנורו מעזה לעבר יישובים הסמוכים לרצועת עזה.

הרשויות הישראליות נאלצו לפנות אלפי אנשים, מפסטיבל אמנות בעיר שדרות לאחר שנפלו הטילים.

ביממה האחרונה מטוסי קרב ישראליים ביצעו תקיפות על אתרים שלדבריהם שייכים לכוח קודס של המשמר המהפכני האיראני ולמיליציותיו בסביבת דמשק, והרגו שני אנשי חיזבאללה הלבנוני, גורמים בישראל אמרו כי סיכלו פעולות שמטרתן לפגוע בישראל.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשבע אתמול כי חיזבאלה יגיב לתקיפות אלה,וגם לתקרית של שני רחפנים ישראלים שנפלו במעוזה הפרברים הדרומיים של ביירות.

בהתפתחות אחרת, המליציה בעירק האשימה לראשונה את ישראל באופן רשמי כי היא תקפה ביום ראשון את המפקדה בעיר קאים הסמוכה לגבול עיראק-סוריה, והרגה שישה מאנשיה.

אבו וואלה אל-וואלאי, מזכ"ל גדודי סייד אל-שוחאדה, אחד מהמליציות הפופולריות בעירק, אמר כי 13מחסנים נשק הופצצו בשנה אחת בלבד.

לפני כל ההתפתחויות הללו, אישרו גורמים ישראלים, כי הם יתקפו את אירן והמליציות בכל אזור, בין אם בסוריה, בלבנון או בעירק.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה