השתלשלות האירועים ברקע נסיון הפיגוע האיראני בישראל- גרסת צה"ל

דובר צה"ל:

מתווה הפיגוע שתוכנן, כלל הטסה של מספר רחפנים שנושאים חומר נפץ של כמה קילוגרמים כל אחד, לעבר מטרות ישראליות בצפון ישראל.
״מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם״, הסביר דובר צה״ל.
״הציוד של החוליה נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק יחד עם מספר פעילים איראניים שמביאים אותו ומתאספים בכפר עקרבה, אל מתחם מגודר עם ש.ג – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס״, אומר דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס. ״זה מבנה בבעלותם, מבנה שבו מתגוררים הפעילים. שם תוכננו הפיגוע ושאר הפעילות. בנוסף, יש במקום גם מחסן בו מחזיקים את המטענים״ – כל זה, בתוך כפר אזרחי בסוריה.

״אנחנו מזהים חוליה של ארבעה מפעילים, מאתרים אותם באזור ערנה – בחזית רמת הגולן הסורית. אנחנו מזהים אותם בניסיון לממש את הפיגוע או חלק ממנו״.
זהו מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה – אנחנו מוצאים נ״צ של מחסן בבית, חוליה ספציפית ולמעשה מצליחים לשבש את היכולת לממש את הפיגוע ביום חמישי.
״אמש, מתקבלת החלטה לתקוף מתוך הבנה שהמודיעין שלנו מבוסס ויציב וישנה הבנה שהפיגוע היה אמור להתקיים בשעות שאחרי התקיפה״, הוא מסביר.
״למעשה יש פעילות של כוח קודס על אדמת סוריה – סוריה מאפשרת את הפעילות הזאת משטחה ומעלימה עין, אנחנו אפילו מזהים תיאום ושיתוף מידע של כוח קודס״, ממשיך דובר צה״ל.
״אנחנו במקביל ממשיכים בהיערכות למגוון תרחישים – התקפיים והגנתיים. אנחנו גם בקשר עם ראשי הרשויות בצפון – ואין הנחיות מיוחדות לתושבים״, מסיים דובר צה״ל.

ראש אמ"ן:

״הלילה סיכל צה״ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל״, אמר ראש אמ״ן, אלוף תמיר הימן. ״שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה״.

*מדברי ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, שהתייחס היום לאירוע הסיכול:*
"הלילה סיכל צה״ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול ניסיון הפיגוע.
כוח קודס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה."

מצורפת תצ״א של יעדי הטרור שהותקפו הלילה (שבת) ע״י צה"ל בכפר עקרבה, דרום מזרחית לדמשק. היעדים שימשו את כוח קדס האיראני לתכנון והפעלת מתווה פיגוע הרחפנים החמושים, שסוכל הלילה וכוון לעבר שטח ישראל: http://lp6.me/1jcH

בנוסף, מצורפת אינפוגרפיקה של סיכול פיגוע כוח קדס בסוריה: http://lp6.me/I5TV

כתיבת תגובה