מבזקי חדשות מהעולם ליום 24-8-2019

*- החות'ים, נאמני איראן בתימן, מפרסמים את סרטון הפלת הכטב"מ האמריקאי MQ9 לפני כמה ימים מעל מחוז ד'מאר בתימן. פס הקול – בלתי נשכח.

*- צפון קוריאה ביצעה שיגור טיל נוסף בשבת, ככל הנראה טיל בליסטי, כך דווח TASS על פי הצהרת הממשלה היפנית.

*- איראן ביצעה ניסוי טיל חדש, כך אמר היום (שבת) מפקד משמרות המהפכה של איראן, ניצב חוסיין סלאמי.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה לצבא הרוסי ביום שישי לממש תגובה "סימטרית" לאחר ניסוי הטיל האמריקאי.

*- ראש ממשלת עיראק לשעבר, נורי אל-מליקי, מזהיר מפני "תגובה חזקה" אם יוכח שישראל עמדה מאחורי התקיפות האוויריות האחרונות בעיראק.

בהצהרות שפרסם משרדו ביום שישי, הוא אמר כי אם ישראל תמשיך להתמקד בעיראק, המדינה "תהפוך לזירת קרב שגוררת במדינות רבות, כולל איראן".

*- סעודיה לא מצליחה להדוף את תקיפות המל"טים של החות'ים, למרות שמסתמכת על מערכות הגנה אווירית כמו הפטריוט, המסופק על ידי ארה"ב, עניין שגרם לשפל במורל החיילים הסעודים, כך עולה מדו"ח מודיעין של איחוד האמירויות.

ארגון החדשות עין למזרח התיכון (MEE) דיווח בתחילת השבוע כי דו"ח מודיעין של איחוד האמירויות חשף חולשות קריטיות, ביכולתה של סעודיה לסכל את התקפות החות'ים.

הדו"ח נמסר בחודש מאי בפרסום מוגבל, המיועד להנהגה הבכירה של איחוד האמירויות.

ד"וח המודיעין הוכן על ידי מרכז המדיניות של איחוד האמירויות (EPC), מכון חשיבה עצמאי, המקורב לבכירי ההנהגה באיחוד האמירויות ולשירותי האבטחה שלה.

*- שר החוץ של צפון קוריאה כינה היום (שישי) את שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, "צמח ארסי של דיפלומטיה אמריקאית".

*- פאטר-1 מערכת הנ"מ של צבא תימן הפועל יעד עם החות'ים נגד צבא תימן הנאמן לנשיא החוקי .

*- בניגוד למצג השווא האיראני שטוען כי שר החוץ-זריף התקבל בשמחה בצרפת רואים בסרטון את נחיתתו בפריס מבלי שאפילו פקיד אחד ממשרד החוץ הצרפתי יבוא להקביל את פניו.

*- טורקיה וארה"ב בסכימו על הקמת אזור חיץ בצפון סוריה ליד הגבול .

*- צבא סוריה השלים את המצור המלא על נקודת בקרה מספר 9 הטורקית ליד חאן שייחון . בתוך נקודת הבקרה הטורקית נצורים כמה מאות חיילים טורקיים.

*- חיל קומנדו רוסי עם חייל סורי במחוז לטקיה בצפון סוריה.

תמונה\

 

כתיבת תגובה