בכיר לבנוני: "דברי נאסראללה- הפרה בוטה של החוקה וההסכמה הלאומית"

מנהיג מפלגת קטאיב, חבר הפרלמנט בממשלת לבנון סמי ג'ומאיל,במתקפה חסרת תקדים נגד ראש ארגון הטרור חיזבאאלה חסן נסראאלה ביטל היום (רביעי) את דברייו מנאומו האחרון של סייד חסן נסראללה, כהפרה בוטה של החוקה הלבנונית וההסכמה הלאומית. הוא ראה את עמדותיו והתבתאויותיו המסיטות של נסראללה הוכחה נוספת ל"חטיפת הריבונות הלאומית "של חיזבאללה.

"יש לבחון מחדש את המילים המסוכנות [שנאמרו על ידי נסראללה] ב- 16 באוגוסט, במיוחד כאשר אנו עומדים במצב ביטחוני מורכב המחייב את תשומת ליבנו. נסראללה אמר כי מלחמה באיראן פירושה כי כל האזור יתלקח!" אמר ג'ומאיל והזכיר כי הכרזתו של חיזבאללה היא חלק מהציר של ההתנגדות הלאומית המאיימת על שלום כל העם בלבנון.

"אנחנו הם הממונים על המערכת הדמוקרטית לרבות התנהלות המדינה והחוקה, וצריכים למנוע כל מביאים הפועלים נגד החוקה שלנו המעניקה סמכות פרלמנטרית לממשלה, שאליה קשורים הכוחות הצבאיים בלבד של האומה", אמר ג'ומייל.

"הנאום של נסראללה מהווה הפרה בוטה של החוקה,מפר את כלליי ההיגיון של מוסדות המדינה וגורם להחלשת הביטחון הלאומי", הוסיף, בהערכתו כי עמדתו של מנהיג חיזבאללה היא עלילה והתרסה מכוונת נגד ממשלת לבנון ורק היא המאשרת ומתווה מדיניות או החלטות בדבר השלום והמלחמה בעם לרבות התנהלות חוקתית.

"לבית הפרלמנט ולשרים יש את הכוח לקבוע את גורל המדינה; לאף אחד אין את הזכות להחליט על גורלה ועתידה של העם הלבנוני, קל וחומר לנטרל את החלטתה בדבר השלום והמלחמה", הסביר ג'מייאל.

"זה מסוכן שחיזבאללה הוא זה שמגדיר מי הוא האויב מי הוא הידיד של עמנו וקובע את אסטרטגיית ההגנה הלאומית",כך הוסיף ואמר.

מנהיג מפלגת קטאיב סיכם, "הקול שלנו לא יתפוגג, לא נתכופף, ולא נפחד להיות לבד כל עוד האמת, ההיסטוריה והעתיד עומדים לצידנו". תרבות של אלימות, דיקטטורה וחד צדדיות לא במחציתנו.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור לבנון

 

כתיבת תגובה