עוד תקיפה על מחנה של מיליצייה שיעית בעיראק הנתמכת ע"י איראן.עדכונים

בשבועות האחרונים אנחנו עדים לדיווחים אודות תקיפת מחסני תחמושת ברחבי עיראק הנמצאים בתוך מתקנים של המיליצייה העיראקית בגדולה – אלחשד אלשעבי . עפ"י אותם דיווחים  נפגעו והתפוצצו מחסנים נשק ותחמושת שהובאו מאיראן ואוחסנו במקום. היו גם דיווחים כי במחסנים שהתפוצצו היו טילים בליסטיים לטווח בינוני וקצר שאיראן שלחה.

 

גם הערב , יום שלישי , ה-20-8 2019 , מתקבלים דיווחים כי בסיס של מיליציית אלחשד אלשעבי העירקית,הנתמכת ע"י איראן , במחוז צלאח א-דין , הותקף על ידי כלי טייס בלתי מזוהים ודליקות גדולות פרצו במקום. דיווחים על לפחות 38 הרוגים.

מחוז צלאח א-דין בעיראק:

מפה של מחוז סלאח א-דין, עירק

דיווחים אחרים טענו כי הבסיס של המיליציה העיראקית הותקף בפצצות מרגמות על ידי כוחות המתנגדים לשלטון השיעי בעיראק.

להלן דיווחים  מאזור התקיפה:

*- תמונות מאזור התקיפה :

תמונה

תמונה

תמונה

*- בכיר בצבא עיראק אמר לרויטרס כי הפיצוץ בעיראק ארע באתר של המיליציה ליד בסיס חיל האוויר העיראקי – באלאד מצפון לבגדד. לדבריו מצבור תחמושת  הותקף מהאוויר. בבסיס האוויר -באלאד הנמצא 80 ק"מ מצפון לבירה בגדד נמצאים כוחות רבים של צבא ארה"ב וכן עובדי קבלנים ביטחוניים המועסקים ע"י הפנטגון . מיליציית אלחשד אלשעבי בנו בסיס משלהם בקרבת אותו בסיס. לדברי עדי ראיה בעת הפיצוץ התעופפו טילים ,מהמחסן שהתפוצץ, לכל עבר וכמה מהם אף נחתו בבסיס האוויר- באלאד.

*- רשת אלערביה – יש נפגעים בתקיפת הבסיס מקרב כוחות חיזבאללה-עיראק ששהו באותו זמן  במקום.

*- הפרשן הצבאי של האתר גיא א. מבקש להביא לתשומת לב את תמונת הקונטיינרים המעניינים שנמצאו בבסיס ליד האתר שהופצץ:

*- שר ההגנה העיראקי בדרכו לבקר את האתר המותקף ליד בסיס באלאד. ככל הנראה המכה היתה כואבת מדיי  והאיראנים מאוד כועסים שחיל האוויר העיראקי לא הצליח לסכל את המתקפה למרות שראש ממשלת עיראק הבטיח ליירט כל כלי טייס שיכנס לשמי המדינה ללא אישור.

*- מקורות בכלי התקשורת אמרו ביום שלישי, כי פיצוץ אדיר פגע במפקדה של המיליציה האירנית, במחוז סאלח אל-דין.

סוכנות הידיעות העירקית אמרה, כי הפיצוץ פגע במחסני נשק ליד בסיס בלד, מבלי למסור פרטים נוספים.

מצד שני, גורמים אמרו ,כי מטוס או מזל"ט ככל הנראה, תקף "את מחסני הגדודים של האימאם עלי ,הלוחמים למען ההתגייסות העממית."

"האזור נסגר ,והחקירות מתבצעות", אמר גורם במיליציה, וסירב למסור פרטים על סיבת הפיצוץ.

ההפצצות פגעו בשבועות האחרונים, במספר עמדות צבאיות של המליציות האירניות, באזורים שונים בעירק, בתוך כך נמסר מידע סותר על הסיבות לאירועים אלה. (קרדיט:עמרם אל )

*- הפיצוצים באתר שהותקף – מחנה באכר ליד בסיס באלאד עדיין נמשכים  – כך מדווח עיתונאי מפי עדי ראיה במקום . לטענתם הבסיס נפגע קשות.

תמונה

*- אמצעי תקשורת באיראן מצטטים גורמי מודיעין בעיראק שטוענים כי כלי טייס בלתי מאוייש הוא שביצע את התקיפה שהביאה לפיצוץ הגדול בבסיס של אלחשד אלשעבי בעיראק. وسائل إعلام تابعة لإيران: الاستخبارات العراقية تشتبه أن انفجار قاعدة بلد نفذته طائرة مسيرة

*- 10 כבאיות נשלחו מבגדד לכיבוי השריפה בבסיס שהותקף הלילה.

*- המפעל ליצור טילים שהופצץ הערב בעיראק הגיע מאיראן רק לפני שבוע.

*- בתקיפת המחסן הערב ליד בגדד הושמדו טילי פאתח 110 לטווח בינוני וטילים לטווח קצר.

*- عاجل | مسؤول أمني لـ"#العين_الإخبارية": مقتل 38 مسلحًا من مليشيا حزب الله العراقي والحرس الثوري في غارة لطائرة مجهولة شمالي البلاد. #العراق – דיווח : בתקיפה היום יש לפחות 38 הרוגים מקרב חיזבאללה העיראקי ומשמרות המהפכה האיראנים.

*- מצגת : האתר שהותקף בבסיס באלאד בעירק : 

מרחק האתר המותקף מגבולות ישראל וירדן:

כתיבת תגובה