"אתמול,ה-18 לאוגוסט 2019,בשעה 06:00 פגע ענן רדיואקטיבי בשמי ישראל"

לא, זה אינו פתיחה של סיפור דמיוני על פיצוץ גרעיני אי שם על פני כדור הארץ המותיר ענן רדיואקטיבי ההולך ומתפשט בעזרת הרוחות מעל שטחים שונים ברחבי העולם.

אם נחזור מעט,במושגים היסטוריים זה אפס זמן , לתאריך ה-26 לאפריל 1986, בשעה 01:24 לפנות בוקר, ארעה תאונה בתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל על שם ולדימיר אילץ' לנין , בצפון מערב אוקראינה, כ-16 ק"מ מהגבול עם בלארוס, בזמן ששתי המדינות השתייכו לברית המועצות.

וכך מתוארת התאונה בוויקיפדיה:

אסון צֶ'רנוֹבִּיל הוא התאונה הגרעינית החמורה ביותר מאז החל העולם להשתמש באנרגיה גרעינית. יש הטוענים כי זהו האסון האקולוגי החמור ביותר של המאה ה-20. האסון דורג בדרגה 7, הדרגה החמורה ביותר של הסולם הבינלאומי לאירוע אטומי ורדיולוגי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

התאונה התרחשה ב-26 באפריל 1986 בשעה 01:24 לפנות בוקרבתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל על שם ולדימיר אילץ' לנין , בצפון מערב אוקראינה, כ-16 ק"מ מהגבול עם בלארוס, בזמן ששתי המדינות השתייכו לברית המועצות. הכור נבנה בסמוך לעיר פריפיאט, כ-18 ק"מ מהעירצ'רנוביל וכ-110 ק"מ מקייב. האסון אירע כתוצאה מניסוי כושל שיצר עלייה חריגה בטמפרטורה של ליבת הכור אשר גרמה להתכתה ולפריצת מעטפת ההגנה שלה, תוך שהיא מפיצה חומרים רדיואקטיבים לסביבה. הענן הרדיואקטיבי שנוצר כתוצאה מהפיצוץ האדיר הורכב בעיקר מגרעינים מעוררים של אטומי יוד וצסיום והתפשט כמעט בכל שטחה שלאירופה."

ענן כזה הגיע גם לישראל ולראשונה בתולדותיה היא חוותה גשם חומצי שהוריד חלקיקים גרעיניים על אדמתה. הלקח היה ברור – כולם נפגעים מתאונות גרעיניות גם אם הן מתרחשות אלפי קילומטרים מפה.

ועכשיו נעשה קפיצה קטנה בזמן,לימים אלו,או יותר נכון ל-8 באוגוסט 2019 ,כאשר מתקבלים דיווחים על עלייה בקרינה באזור חופי צפון רוסיה .לא עבר זמן רב והתפרסמה הערכה של גורמי מודיעין בארה"ב כי טיל שיוט גרעיני רוסי – SSC-X-9 סקייפול – התפוצץ בעת ניסוי מה שגרם לכור הגרעיני המניע את הטיל להתפוצץ באזור הים הלבן.

משפחה צופה בפיצוץ שעולה מבסיס בעיר אצ'ינסק, רוסיה, 5 באוגוסט 2019 (AP)

קרדיט:רוייטרס

התמונות לא הותירו מקום לספק – ממקום הפיצוץ עלתה פטרייה ענן רדיואקטיבי גדולה שיש לה רק מובן אחת: הענן הולך להתחיל במסעו על פני כדור הארץ ככל שהרוחות ישאוהו.

המעניין הוא ששלטונות טורקיה נשאלו על ידי אמצעי התקשורת המקומיים האם הענן הרדיואקטיבי שהתמר ממקום הפיצוץ אמור לפגוע בשטח טורקיה ? תשובת הגורמים המוסמכים בטורקיה היתה שלילית מכל וכל . אלא, שבמדינה הנשלטת ע"י רודן בדמות דמוקרט ,יודעים כי כדי לקבל תשובה אמתית יש לשאול גם את המומחים שאינם משוחדים לחישובים פוליטיים כלשהם. ומה היתה גודל הפתעתם, או שמא אי הפתעה, כשהתשובה הייתה חיובית. הענן אמור לפגוע גם בשטח טורקיה אם כי הדעות חלוקות אם הנזק הוא משמעותי או זניח.

מאותו רגע הכתה ההכרה, כי גם ישראל  בסירה אחת עם הטורקים. וגם היא אמורה "לפגוש" את הענן הנודד .

ואכן , גופים באירופה, שעקבו אחרי הענן הרדיואקטיבי שנוצר בשמי צפון רוסיה , תוך שהם נעזרים במחשבי על כדי להראות במדוייק את מיקום הענן ורמות הרעילות השונות מעל כל תא שטח , ועדיין עוקבים אחרי הענן , הראו במפורש כי חלקים מענן זה שהפך כבר למשהו גדול בצורה מפלצתית הגיע גם לישראל.

התמונות מוכיחות כי ב-18 לאוגוסט 2019 בסביבות השעה 06:00 חדר חלק מענן זה גם לשמי ישראל  וכעבור כמה שעות עזב בדרכו מזרח וצפונה.

התמונות המוכיחות:

תחילת התפתחותו של הענן הרדיואקטיבי כיממה אחרי הפיצוץ:

(הכתם הצהוב-כתום בחלק העליון של התמונה)

הענן הרדיואקטיבי בשערי ישראל:

שרידיו האחרונים של הענן הרדיואקטיבי עוזבים את שטח ישראל:

קרדיט למפות לארגון העוקב אחרי התפשטות חלקי גרעין באוויר CTBT

האם אזרחי ישראל לא רשאים לקבל מידע על מהות הענן שפגע בשמיה ? מה מידת הסיכון אם בכלל ? ומהן ההשפעות ארוכות הטווח ? במקרה זה אין "פוליטיקלי קורקט"  וחשבונות למנהיגי עולם כאלו ואחרים! זה עניין פנימי ישראלי ומגיע לנו התשובה האמתית ביותר (שברוב המקרים בלתי אפשרית בגלל חישובים פוליטיים) !

ממתינים לשר הבריאות ולגורמים רשמיים של מדינת ישראל!!

כתיבת תגובה