המאבק בין הודו לפקיסטן סביב שינוי מעמד חבל קשמיר

כמידי שנה ב-15 באוגוסט, מציינת הודו יום העצמאות שלה. השנה, ראש ממשלת הודו ציין את יום העצמאות ואמר שצריך לחשוב מחשבה חדשה על קשמיר.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הכריז ביום רביעי על ה"מהלך פורץ הדרך" שלו, בכדי להפסיק לקשמיר את האוטונומיה שלה, וזאת כאשר מקבילו הפקיסטני הזהיר מפני "טיהור אתני" אפשרי.

חלקים מקשמיר, המפוצלים בין הודו לפקיסטן השכנה היריבה, נמצאים תחת מצור מאז 4 באוגוסט, הכולל חופש תנועה מוגבל, כמו כן הטלפונים והאינטרנט מנותקים.

יממה לאחר הטלת המצור על חבל קשמיר, הודו דחתה את סעיף 370 בחוקה שלה, סעיף שהעניק לקשמיר מעמד מיוחד.

למעשה, הודו ביטלה את הפיצול לשניים, שקיים בסטטוס קוו של מדינת ג'אמו וקשמיר והפכה את המדינה המפוצלת לשטח מאוחד בשליטתה של הודו.

כתבות נוספות בנושא:

בנאום שהתפרסם לקראת יום העצמאות ההודי, אמר מודי כי ההחלטה היא אחת מכמה מהלכים "פורצי דרך" של הממשלה שלו, אשר נבחרה מחדש.

לאחר שבעה עשורים של כישלון להבטיח הרמוניה בממלכת ההימלאיה לשעבר, הממלכה הציורית אך הטרגית, שבה מתו עשרות אלפים ב-30 השנים האחרונות, כעת: "דרושה חשיבה רעננה", אמר מודי.

"אנחנו לא מאמינים ביצירת בעיות או בהארכתן – תוך פחות מ-70 יום, תחת הממשלה החדשה, סעיף 370 יהפוך להיסטוריה", הוא אמר.

"ההסדר הישן בג'אמו וקשמיר וגם בלדאק, עודד שחיתות ונפוטיזם, כמו גם אי צדק בכל הנוגע לזכויות נשים, ילדים, דליטים (קהלים נמוכים) וקהילות שבטיות", הוסיף מודי.

*- קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה