איראן משבשת מערכות ניווט של ספינות ומטוסים אזרחיים במצרי הורמוז

המנהל הימי של משרד התחבורה בארה"ב אמר: כמה ספינות דיווחו על התערבות חיצונית במערכות הניווט שלהן, ולפי כך: פרסם המנהל אזהרה חדשה למשלוחי מסחר ימיים במצרי הורמוז ובמפרץ הפרסי.

"ישנם דיווחים על ישויות לא מוכרות, הטוענות באופן שקרי כי הן אניות מלחמה של ארה"ב או של הקואליציה", כך הזהיר משרד התחבורה האמריקאי.

האזהרה, שהונפקה ביום רביעי, ציינה שורה של אירועים במפרץ, בהם איראן הייתה פעילה מאז חודש מאי. נכתב כי במהלך: "לפחות שני" מפגשים אחרונים בהם היו מעורבים כוחות צבא איראניים:

"כלי שיט דיווחו על הפרעות GPS. על פי הדיווחים: ספינה אחת כיבתה את מערכת הזיהוי האוטומטי (AIS) שלה לפני שנתפסה, [וזה] מסבך את מאמצי התגובה".

"כלי שיט גם דיווחו על הונאות תקשורת ברשת הימית, בביצוע גורמים לא מוכרים, הטוענים במרמה שהם אניות מלחמה של ארה"ב או של הקואליציה", הוסיפה האזהרה.

פיקוד המרכז האמריקאי, המפקח על פעולות צבא ארה"ב באזור, פרסם גם הוא ביום רביעי הצהרה בה נכתב: "כלי שיט דיווחו על הפרעות GPS, זיוף תקשורת מרשת לרשת, ואו שיבוש תקשורת אחרת ללא אזהרה לפני." "ארה"ב נותרה מחויבת לעבוד עם בנות בריתה ושותפות אזוריות לשמירה על חופש הניווט, זרימת המסחר החופשית והגנה על כלי שיט ואנשי סגל אמריקאים באזור זה", הוסיפה ההצהרה.

גורם בטחוני אמריקאי אמר ל-CNN: איראן הציבה חוסמי GPS על האי אבו מוסא, השוכן במפרץ הפרסי בסמוך לכניסה למצר הורמוז, ונמצא בשליטתה של איראן.

איראן הציבה את חוסמי ה-GPS במקום זה, בניסיון לשבש מטוסים אזרחיים ומערכות ניווט של ספינות אזרחיות, בתקווה שספינות או מטוסים אזרחיים יטעו בטעות, ויכנסו למים או למרחב האווירי של איראן, זאת בשעה שמערכות הניווט שלהם לא יתפקדו כראוי, מה שנותן לכוחות האיראניים: את העילה לתפוס אותם או לפגוע בהם, כך הוסיף הגורם הביטחוני האמריקאי ל-CNN.

הגורם הביטחוני מארה"ב הדגיש: לחוסמי ה-GPS של איראן אין השפעה על הצי הימי וכלי הטיס הצבאיים של ארה"ב.

כלי שיט צבאיים של איראן "מזייפים" את מערכת הזיהוי האוטומטית, המשמשות ספינות סוחרים, כדי להסוות את היותם כלי שיט צבאיים של איראן, ובמקום זאת הם מדווחים על עצמם כספינות סוחרים, כך הסביר הגורם הביטחוני מארה"ב.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה