ישראל מצטרפת לקואליציה הבנ"ל לאבטחת השייט במצרי הורמוז בראשות ארה"ב

אתר החדשות "בגדד פוסט " טוען כי ישראל הצטרפה לקואליציה הצבאית האמריקאית , לאבטחת השייט במצר הורמוז, כך לדברי שר החוץ הישראלי ישראל כץ.
"זה אינטרס ישראלי להפסיק את ההתגרויות האיראנית באזור, ולחזק את היחסים עם מדינות המפרץ", אמר כץ, כפי שפורסם בעיתון "ידיעות אחרונות". "ישראל היא חלק מהקואליציה בהובלת ארה"ב להגנת דרכי הסחר במפרץ הערבי."
הסיוע כולל שיתוף פעולה מודיעיני עם הקואליציה, לפי ynet, יחד עם תרומות אחרות שלא פורטו.

ישראל מצטרפת לרשימת המדינות הקטנות ההולכת וגדלה שהסכימו להצטרף למשימה בהנהגת ארה"ב. באופן רשמי, הקואליציה כוללת את בריטניה ואת ארה"ב. על פי הדיווחים, ממשלת דרום קוריאה מתכננת לשלוח משחתת אחת שתצטרף לסיורים. ממשלות אוסטרליה ויפן שוקלות עדיין בקשת מארה"ב להצטרף. גרמניה וצרפת סירבו, תוך שהן טוענות כי האסטרטגיה האמריקאית של "לחץ מרבי" על איראן מגדיל את האפשרות להסלמה. ארה"ב נסוגה באופן חד צדדי מהעסקת הגרעין עם איראן (תכנית הפעולה המשולבת, או JCPOA) והטילה מחדש בשנה שעברה סנקציות קשות על איראן, אולם האיחוד האירופי עדיין פועל להצלת ההסכם.
ישנה גם אפשרות שיוקם כוח משקיפים במפרץ  בהנהגת האיחוד האירופי – כך לטענת משרד החוץ הצרפתי.
דוברת משרד החוץ הצרפתי אגנס פון דר מוהל אמרה כי "אנו דנים ביוזמה אירופית … להרחיב את הידע שלנו על המצב הימי  במצרי הורמוז באמצעות פריסת שיטות מעקב מתאימות. המטרה היא להקל על מעבר בטוח של אניות באזור". "מבחינתנו, יוזמה זו נועדה לנטרל מתחים ולא לגרום להסלמה. היא שונה מהגישה האמריקאית של לחץ מרבי."
בריטניה, בהנהגתו החדשה של ראש הממשלה הפרו-ברקסיט בוריס ג'ונסון, בחרה מאז להצטרף למשימה בהנהגת ארה"ב, במקום ליוזמת המוצעת על ידי גרמניה וצרפת.
קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה