הרוסים מתחכמים ומתחמקים מטענות ישראל לנוכחות כוחות שיעים בגבול הגולן

נראה כי מעולם לא הייתה נוכחות כה אינטנסיבית של כוחות החיזבאללה לאורך גבול הגולן עם סוריה.

ישראל התלוננה בפני הרוסים כי למרות הבטחותיהם להרחיק את כל המיליציות השיעיות הזרות עד 80 ק"מ מגבול הגולן עדיין מבחינים תצפיות צה"ל בנוכחותם המסיבית לאורך גדר הגבול בגולן.

לאחרונה פעלה ישראל,כך על פי מקורות זרים, נגד הנוכחות האיראנית בגולן הסורי,כך למשל תקפה ישראל עמדות איראניות בתל אלחארה האסטרטגי שבגולן הסורי. כמו כן חיסלה ישראל פעיל חיזבאללה שעסק בגיוס מחבלים והקמת תשתיות עויינות לאורך גבול הגולן. אתמול תקפה ישראל עמדת חיזבאללה באזור תל אלברייקה כי אובחן שם "פעילות מאיימת".

מתברר שמה שהיה מובן לישראל לא היה מובן לרוסיה.

האכזבה הישראלית הייתה מרה מאוד.

ראש אגף המבצעים של צה"ל, אלוף אהרון חליווה, היה במוסקבה באמצע החודש שעבר לישיבת עבודה שצה"ל הגדיר כיעילה.

יחד עם זאת, כשישראל הביעה את דאגתה בפני הרוסים על נוכחות חיזבאללה בצד הסורי של רמת הגולן, נאמר להם שההבטחות נוגעות רק לאיראנים עצמם ולא לסוכניהם או מי מתומכיהם. בהתחשב בנסיבות אלה, נראה כי מוסקבה מצאה לה נוסחת פלא בה איראן מרוצה ובלבד שהמשך שלטונו של אסד לא יתערער בדרום סוריה.

בזמנו הרוסים דיברו ואף הבטיחו לנקוט פעולה על פירוז של 70 או 80 ק"מ בין הכוחות האיראניים לגבול עם ישראל – במציאות, נחשף מהר מאוד שחיזבאללה פעיל יותר במהלך זמן זה בפעילותו באזור והארגון הקים מחדש את רשתות הטרור שלו בדרום סוריה.

עם הגברת פעילות החיזבאללה בדרום סוריה התעוררו מולם תאים רדומים של מורדים המשיבים מלחמה שערה נגד הנוכחות השיעית הזרה בדרום סוריה.

גם פעולות ישראליות להשמדת הנוכחות של החיזבאללה צפויה להתרחב לאמור – אם הרוסים לא אחראים על בטחון אזור גבול הגולן הסורי ישראל רואה עצמה חופשית לטפל בכל איום ולסכל אותו אף קודם ממש כמו שעשו אתמול.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה