מבזקי חדשות ליום 2-8-2019. מתעדכן

*- רוסיה שלחה לאיראן מערכות ללחימה אלקטרונית בתחום השיבוש לאחר שקבלה הזמנה ממנה לפני 4 חודשים . מדובר במערכת  R-330Zh Zhitel SIGINT/jammer system שרוסיה עשתה בו שימוש מוצלח במלחמה על דונבאס.

*- לפני 49 שנה 5 מטוסי מיג-21 מוטסים ע"י מיטב הטייסים הרוסים נפלו למארב של מטוסי קרב ישראלים מדכמי מיראז' ופאנטום והופלו ליד העיר סואץ . מאז נמנעו טייסים רוסים להתעמת עם הישראלים.

*- החמקן המפציץ המכונה "רוח רפאים" f-21 החדש מתקדם לפי התוכנית מעל המשוער ועשוי להיות מוכן לטיסה מבצעית בדצמבר 2021, כך אמר היום (רביעי) סגן הראש מטה חיל האוויר האמריקני סטיבן סייף ווילסון. (קרדיט:מאיר בר)

*-המודיעין הישראלי קובע גם כי איראן מספקת טילים מדוייקים עם טווחים במאות קילומטרים למיליציות העיראקיות הנתמכות על ידיי משמרות המהפכה באיראן. newsmax (קרדיט:מאיר בר)

*- ארה"ב דחתה את הצעתה של איראן לערוך בדיקות על מתקני הגרעין של איראן בתמורה להסרת הסנקציות, אמר דובר משרד החוץ האיראני.

"אם ארה"ב באמת מחפשת הסכם … איראן יכולה להכניס סעיף נוסף להסכם בחוק (בשנת 2019) וארה"ב במקביל תפעל ותגיש תוכנית לקונגרס להסרת כל הסנקציות הבלתי חוקיות", אמר דובר משרד החוץ. עבאס מוסאווי. (קרדיט:מאיר בר)

*- ראש הממשלה מר בנימין נתניהו נשא דברים בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי ז"ל בהר הרצל והתייחס לאירוע החדירה בגבול הרצועה הלילה: "אנחנו מגינים על עצמנו כל הזמן. בדרום, אתמול, ניסה מחבל מעזה לפגע בישראל והוא חוסל על ידי כוחותינו. אני שולח בשמכם, בשם עם ישראל, איחולי החלמה לפצועינו". עוד אמר רה"מ, כי "בה בעת אנו נלחמים גם בחזיתות אחרות. בחזית הצפון אנו פועלים נגד איראן וחיזבאללה ואתם שומעים על כך גם בימים אלה. זהו קיר הברזל".

*- בלומברג מדווח כי סעודיה שוקלת לקנות גז טבעי מישראל וכן לפרוש צינורות גז ונפט בין 2 המדינות. بلومبيرغ: "السعودية تدرس موضوع شراء الغاز الطبيعي من إسرائيل ومد خط أنابيب بين البلدين"

*- חיל האוויר הישראלי תקף כוחות אסד בחסקה בסוריה
התקיפה הישראלית כוונה לעמדת כוחות המשטר של אסד ולמיליציות שלהם בחטיבה 54 באזור ראשדיאיה במחוז חאסקה, הנשלטת ברובה על ידי הכוחות הדמוקרטיים הכורדים בסוריה, כך דווח ביום רביעי המצפה הסורי לזכויות אדם.
התקיפה בוצעה ככל הנראה על ידי ישראל, כך מסר SOHR.
מספר חיילים ואנשי מיליציות, הנאמנים למשטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, נהרגו בעוד אחרים נפצעו בתקיפה.  (קרדיט:עמרם אל ).

*- דיווח – עשרות נפצעו ונהרגו אחרי שהמורדים החותים ביצעו מתקפה על מצעד צבאי שהתרחש מערבית לעיירה עדן שבתימן. המורדים החותים שיגרו טיל בליסטי לטווח בינוני לעבר המצעד בנוסף לכטב"מ מתאבד. המצעד הצבאי התרחש במחנה הצבאי "אל ג'אלה". קרדיט:חנן 

*- הערכות- הלירה הסורית לפני נפילה גדולה בירכה ואולי תגיע ל-700 לירות לדולר. כיום זה בסביבות 550. הסנקציות חונקות מאוד.

*- סוללת האס-300 ליד העיירה מציאף ככל הנראה מבצעית. תמונות לויין שמפרסם אתר רוסי טוענות כך. נראה כי יש הסכמה שבשתיקה בין כולם- אם ישראל פועלת באזור הסוללה לא מתערבת,לכן אפשר וכפתור השיגור חסום לפעולה ע'י אצבעות סוריות. המבחן-בקרוב!!

*- מטוס אפ-22 אמריקאי מתדלק באוויר בשמי סוריה . המרובע האדום מציין בסיס אמריקאי בצפון מזרח סוריה.

תמונה

*-

כתיבת תגובה