תיקון צינורות הנפט שחובלו במסוף הנפט הסורי הולך ונשלם

לפני יותר מחודש,ב-23 ליוני דיווח האתר נציב.נט כי " כוח קומנדו ימי לא מזוהה חיבל בצינור נפט תת מימי בנמל בניאס ליד עיר הנמל הגדול- לטקיה".

כעבור כמה ימים עצר כוח קומנדו בריטי ,בנמל גיברלטר,מכלית שהובילה נפט מאיראן כשהיעד שלה היה נמל בניאס בסוריה.

מתברר כי אנייה זאת הייתה תחת מעקב צמוד של שרותי ביון במערב מה שאיפשר לבריטניה להביא כוח השתלטות מיומן ולעצור את המכלית ליד נמל גיברלטר.

סמיכות האירועים בין החבלה בצינורות התת-מימיים במסוף הנפט של נמל בניאס בסוריה ומעצר מכלית הנפט מאיראן הביאה מספר מומחים ערביים להעריך כי אותו גורם אלמוני שחיבל בצינורות התת מימיים, שהיו אמורים לשאוב את הנפט ממכלית הענק למתקני אחסון בשטח נמל בניאס , למעשה עשה "וידוא הריגה" לאפשרות הסורית לקלוט משלוח נפט זה שמנה כמיליון חביות.

מכלים לאיחסון נפט במסוף הנפט של נמל בניאס הסורי:

לגורם שביצע את החבלה בצינורות היה חשוב לוודא שגם במקרה וההשתלטות על המכלית הייתה נכשלת,מכל מיני סיבות,והיא היתה ממשיכה בדרכה לסוריה , הרי שהיא היתה עומדת בפני מצב שהיא לא יכולה לפרק את מטענה בסוריה.

אתרי חדשות בעולם דיווחו לפני שבוע כי תיקון הצינורות שחובלו נמצא בעיצומו ותוך כמה ימים ניתן יהיה שוב לעשות שימוש בהן.

צילום לוויין מהשבוע האחרון מראה כי עדיין הצינורות הפגועים דולפים וכי יש ספינה בקרבת מקום העוסקת ככל הנראה בניקוי תוצרי הדליפה ממי הים.

תמונה

תמונה

תמונה

המכלית עם הנפט האיראני שעצורה בגיברלטר ממתינה לשחרור לאחר שהאיראנים הודיעו לבריטניה כי יעדה אינו סוריה, אך האיראנים סרבו להתחייב שהיא לא תגיע בסופו של יום לנמל סורי.

השאלה שנשארת תהיה מה יחכה לה אז שם ?

 

כתיבת תגובה