מה קורה גם בשער מס' 14 בנמל ביירות?ככל הנראה ראש ממשלת ישראל מעודכן!

לפני כשבוע שגריר ישראל באו"ם דני דנון הודיע כי הוא יציג בדיון במועצת הביטחון הוכחות לכך שאיראן מעבירה חומרים לשימוש צבאי של חיזבאללה דרך נמל ביירות. דנון הוסיף כי "נמל ביירות הפך לנמל חיזבאללה".

לא עוברים 3 ימים ומנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מכחיש בנאום שהוא נושא את דבריו של השגריר באו"ם דני דנון לפיהם המשטר האיראני משתמש בנמל ביירות למטרות צבאיות וטען כי הן "חסרות שחר".

כעבור יום מודיע דובר צה"ל , אביחי אדרעי, כי שדות התעופה של דמשק, וביירות, ונמל ביירות הם "יעדים", ותאר אותם כמעברים המשמשים איראן להעברת נשק לחיזבאללה.

הוא פרסם מפה בחשבון הטוויטר שלו, והדגיש את איראן, עיראק, סוריה ולבנון, ובמיוחד את שדות התעופה הבינלאומיים של דמשק וביירות, נמל ביירות ומעבר הגבול הלבנוני עם סוריה תחת השם "יעדים".

"נמל ביירות משמש כמרכז תובלה ימי לכלי נשק מאיראן לחיזבאללה. שדה התעופה של ביירות משמש כנתיב אווירי, דרכו מגיעים מכלולים להפוך טילים למדויקים", אמר.

הלחץ הדיפלומטי הבין לאומי,בהובלת ישראל, על ממשלת לבנון להפסיק לאפשר לחיזבאללה להשתמש בנמל ביירות להעברת נשק איראני לחיזבאללה עולה מדרגה.

אתר חדשות לבנוני – קול האומה – “نداء الوطن” מצטט גורם ,שמסרב להזדהות, העובד בנמל ביירות , המזמין בצורה פומבית את שלטונות הביטחון של מדינתו לפקח על מה שקורה בשער מספר 14 של הנמל . לטענתו עוברים שם מכולות בתואנה של מכולות אחרות.

 

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מציין על תצלום אוויר את מיקומו של רציף 14 בנמל ביירות.

נמל ביירות רציף 14:

ומציין כי בנמל ביירות ישנו מתקן שיקוף רנטגן ,שלפי הידוע כרגע,פועל כסדרו, על מנת לאשר לשלטונות לבנון כי מה שהוצהר במסמכי המכולה הוא אכן מה שנמצא בפנים.

אגב,ישנם בעולם מדינות רבות שלא מאפשרות להכניס לתחומן מכולות עם סחורות אם לא מצוין במסמכים כי הן עברו שיקוף רנטגן תקני ,המקובל והוסכם בהסכמי סחר בין לאומיים בין מדינות.

המומחה הצבאי של האתר אף ציין על תצלום אוויר של נמל ביירות את מקום הימצאו של מתקן השיקוף הקיים כיום במקום:

מיקום מתקן השיקוף בנמל ביירות:

מתקן השיקוף בהגדלה:

אמצעי תקשורת בעולם ציינו,לא פעם, כי ישראל מעבירה ,באופן שוטף,אזהרות ברורות ובהירות,לממשלת לבנון,וכן לממשלות במערב,כמו צרפת,אנגליה וארה"ב , על הפרות החוק הבין לאומי שעושים האיראנים ואנשי החיזבאללה בנמל ביירות ובעוד מקומות ברחבי המדינה וכי ביום פקודה מקומות אלו לא יינקו!

כתיבת תגובה