הנשיונל אינטרס:ארה"ב עשויה לפתוח במתקפה אמפיבית נגד מתקנים איראנים

ארה"ב עשויה לפתוח במתקפה אמפיבית נגד מתקנים צבאיים איראניים יבשתיים או ימיים אם המתיחות עם טהראן תמשיך להתגבר, כך מדווח כתב העת האמריקאי – National Interest.
 כמה תרחישים
המגזין המתמחה בסוגיות צבאיות ובמדיניות חוץ, סקר כמה תרחישים של תקיפת יעדים בהם השתמשו כוחות משמרות המהפכה כנקודות מוצא להטרדת אניות ומכליות נפט במפרץ, הריסתם וכיבושם לתקופה קצרה ואז לסגת מהן.

1550 מייל

המגזין מציין כי לאירן יש קו חוף ארוך של 1,550 מיילים, שקשה להגן עליו מפני כל התקפה של כוח אמפיבי רב עוצמה כמו חיל הנחתים האמריקני.מכאן עולה כי התקפה אמפיבית שכזאת עשויה להיות מכוונת לאיים איראניים, או מתקני נפט או מתקני חוף שיחידות צבאיות איראניות עושות בהן שימוש.

אתרים איראנים

כדי שהמתקפה תהיה אפקטיבית, מוסיף המגזין, היא צריכה להתמקד באתרים איראניים האחראיים ישירות לפרובוקציות מסוימות, כמו פיגועים במטרות מערביות, פעולות הנחת מוקשים ימיים או פיגועים באמצעות סירות קרב מהירות.
המגזין מדווח כי ארצות הברית יכולה לתקוף את משמרות המהפכה מבלי לפגוע ישירות בצי האיראני ,כדי להשפיל ולהחליש אותם פוליטית, מכיוון שהנסיבות מעידות על אחריותם הישירה לפיגועים האחרונים במפרץ.

כוחות אמפיביים
ההתקפה יכולה להתבצע על ידי כוחות אמפיביים שהוכנו למטרה זו, תוך שימוש בספינות התקפה בחיפוי משחתת אחת ונושאת מטוסים אחת לפחות.
התקיפה עשויה לכלול גם מעורבות של יחידות של חיל הנחתים האמריקני, בנוסף לכלי רכב משוריינים וארטילריה, עם כ -16,000 נחתים ומלחי צבא ארה"ב.
נטרול הגנות האויב

התקיפה האמריקאית תתחיל בניטרול מערכות ההגנה האווירית בתוך שטח האויב, תוך שימוש בטילי שיוט- טומהוק כדי להשמיד סוללות הגנה האווירית קבועות ומרכזי פיקוד ובקרה העלולים לקחת חלק במתקפת נגד איראנית.
על פי המגזין, הכוחות המזוינים האיראניים ימצאו עצמם מותשים אם יצטרכו להתמודד עם אתגרים רציניים המגיעים מהים מכיוון שאינם מצוידים היטב, וההתקפה עשויה להעסיק את איראן כך שיכולותיה לבצע פעולות איבה באזורים אחרים באזור תוגבלנה.
בסופו של דבר כתה העת "נשיונל אינטרסט" מאמין כי עצם האיום של מתקפה שכזו יחזק את עמדתה של ארצות הברית ויאלץ את איראן להפסיק את פעולותיה הפרובוקטיביות במפרץ.

כתיבת תגובה