תזמון לא מקרי: האיום החדש מתימן והודעת רה"מ על הצלחת ניסוי החץ 3

תימן הולכת ומתבררת כאזור המאיים יותר ויותר על ישראל,לא רק בים אלא גם מהאוויר. לא פחות ממה שמתפתח לנו מכיוון לבנון,עיראק וסוריה.

בסוף שבוע שעבר, לגמרי לא בעיתוי מקרי, יצאו החות'ים בתימן בהצהרה דרמטית ובאיום בוטה על ישראל  בהנחיה ישירה של איראן, כי ברשותם טילים בליסטיים לטווח של 2500 ק"מ וכי בזאת ישראל נכנסת לטווח הפגיעה שלהם והיא צפויה "לחטוף" כשיגיע הזמן.

לכולם ברור למי נשלח המסר המאיים הזה על ישראל! לאמור איראן מזהירה את ארה"ב כי אם היא תפתח במהלך צבאי נגדה ישראל "תחטוף" מכל עבר. מהחיזבאללה בלבנון , מהחות'ים בתימן ,מהחמאס בעזה, מהמיליציות העיראקיות בעיראק והמיליציות הנאמנות לה שבסוריה. ובכך השלימה,כך חושבת איראן, את ענידת עניבת החנק סביב ישראל והשמתה בכת ערובה לכל צעד אמריקאי שלא יראה בעיני איראן.

אלא שלא אלמן ישראל. גורמי המודיעין שלה איתרו את המאמץ האיראני,לא רק להקמת חגורת מאגרי טילים בליסטיים ארוכי טווח ממזרח סוריה ודרום עיראק , אלא גם העברת טילים בליסטיים ארוכי טווח במיוחד לאזורי שיגור בצפון תימן והכנסת ישראל לטווח הטילים שלה ,שלא מוצבים על אדמת איראן.

לכולם ברור כי איראן תעשה הכל כדי לא לנסות ולפגוע בישראל משטחה. המחיר שיגבה ממנה יהיה נוראי מבחינתה והיא אינה מוכנה כרגע לשלם זאת.

המידע ה-"מפליל" הזה זרז את ישראל ,בסיוע ארה"ב , לסיים את השמשת מערכת טילי החץ-3 המיועדים ליירט טילים בליסטיים ארוכי טווח מחוץ לאטמוספירה.

ב-1 למאי 2018 הודיע משרד הביטחון הישראלי כי "הניסוי במערכת חץ 3 באלסקה יידחה".

ממשרד הביטחון נמסר כי התייעצויות בין המשרד למשרד ההגנה האמריקני הוחלט לדחות את ניסוי מערכת חץ 3 באלסקה. מהמשרד נמסר כי המהלך נעשה כדי "להגיע לרמת מוכנות מקסימלית לקראת הניסוי בשדה האמריקני". עוד נמסר כי הסוכנות להגנה מטילים האמריקנית (MDA) ומנהלת חומה במפא"ת ממשיכות לפעול יחד לקראת ביצוע הניסוי במועד חדש.

לכן ,היה זה רק ברור וצפוי ,כי בקרוב נשמע הכרזה ממלכתית כי מערכת החץ-3 למעשה מוכנה לפעולה ותוכנס בקרוב לשרות מבצעי להגנת שמי ישראל.

ואכן, היום, יצא ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בהצהרה דרמטית אך צפויה לאור הנסיבות דלעיל:

״ בשבועות האחרונים ערכנו שלושה ניסויים סודיים פורצי דרך בטיל ״חץ 3״ הניסויים הללו נערכו באלסקה בארה״ב, בשיתוף פעולה מלא יחד עם בעלת בריתנו הגדולה ארה״ב.

הם הצליחו מעבר לכל דמיון. "החץ 3" יירט בהצלחה מלאה טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה בגבהים ובמהירויות שלא הכרנו עד כה. הביצוע היה מושלם – כל פגיעה בול.

היום יש לישראל את היכולות לפעול נגד טילים בליסטיים שישוגרו נגדנו מאיראן ומכל מקום אחר. זהו הישג אדיר לביטחון ישראל.

יידעו כל אויבינו גם בהגנה וגם בהתקפה שאנחנו נוכל להם.״

ישראל כבר הבהירה לאיראן,בכל הזדמנות ובכל דרך אפשרית,כי כל ירי טילים בליסטיים לשטחה,אפילו שהם שוגרו לא משטח איראן עצמה, יחשב כמהלך עוין איראני ישיר נגד ישראל וישראל רואה עצמה חופשיה להגיב בכל דרך שתראה לה.

מערך התגובה הישראלי לטילים הבליסטיים האיראנים:

 

One thought on “תזמון לא מקרי: האיום החדש מתימן והודעת רה"מ על הצלחת ניסוי החץ 3

כתיבת תגובה