מבזקי חדשות מהעולם ליום 27-7-2019. מתעדכן

*-בריטניה שלחה לסעודיה ולאיחוד האמירויות משלוח גדול של כלי נשק וציוד צבאי, כולל מערכת הגנה מתוחכמת, כך דווח בעיתון "גרדיאן".

העיתון אמר בדיווח ביום חמישי כי על פי "צילומים סודיים" שראיתי, המשלוח הזה עזב את שדה התעופה של סידני בחודש שעבר. העיתון פרסם מסמך שחשף ,כי המדינה שאליה נשלח חלק מכלי הנשק והציוד הללו, היא המחלקה הכללית לנשק וחומרי נפץ של משרד הפנים הסעודי. המסמך רשום כספק חברת
שבסיסה בבריטניה ומוכר את מוצרי חברת ההגנה האוסטרלית
ATK Alliance Techsystems Operations (Orbital ATK), האוסטרלית (Electro Optics Systems (EOS)).

*- ארצות הברית ,דחקה ביום חמישי בצפון קוריאה ,להימנע מפרובוקציות נוספות, לאחר שיגור שני טילים בליסטיים קצרי טווח חדשים ואמרה, כי היא מקווה לחדש את השיחות ,על עניין הגרעין.

*- מזכיר המדינה האמריקני מודיע על נכונותו לצאת לאיראן

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר בראיון לבלומברג ,כי ייסע לאיראן במידת הצורך לשיחות, והיה מצפה לשוחח ישירות עם העם האיראני.
*- הברית הערבית מפילה מזל"ט ששוגר על ידי המיליציות החות'יות לעבר ערב הסעודית:ערוץ הלוויין אל-ערביה דיווח כי כוחות הקואליציה הערבים הפילו מזל"ט ששוגר על ידי המיליציה של אל-חות'י לעבר סעודיה.
קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- ארדואן: מי ששם מבטחו במעצמות זרות ימצא את עצמו מתחת לאדמה

טורקיה נחושה להשמיד את "מסדרון הטרור" ממזרח לנהר הפרת בסוריה, מבלי קשר לסיכום השיחות עם ארצות הברית, על אזור בטוח מתוכנן בצפון המדינה, כך אמר נשיא טורקיה, טייפ ארדואן, ביום שישי.
טורקיה העלתה את אזהרותיה מפני חדירה אפשרית לצפון סוריה בימים האחרונים, ואמרה כי אזלה לה ה"סבלנות" לגבי ארה"ב והשיחות על האזור הבטוח. טורקיה הוסיפה כי תפתח במבצע צבאי, במידה ולא יושג הסכם.
ארדואן אמר לחברי מפלגתו: "מי ששם את האמון במעצמות זרות באזור, ימצא את עצמו מתחת לאדמה. נמצא פתרון מתמשך לטרור".

*- מל"טים של צבא תימן תוקפים אתמול שדות תעופה בסעודיה

יחידת המל"טים של צבא תימן ולוחמי הועדות העממיות פתחו, ביום חמישי, במתקפה על שדה התעופה הבינלאומי אבהא מדרום לערב הסעודית עם מספר מטוסים בלתי מאוישים מדגם Qassif-K2, כך דווח ב"אל-מסירה".

דובר מטעם כוחות צבא תימן, יחיא סארי, אמר כי מבנים שבו מאוחסנים מטוסים צבאיים ומטרות אחרות בשדה התעופה של אבהא הופצצו במבצע, וגרמו להשעיית התנועה האווירית בשדה התעופה הסעודי.
סארי גם הדגיש כי תקיפות התגמול לא ייפסקו, כל עוד התוקפנות של סעודיה תימשך, והפציר באזרחים ועסקים לפנות אזורים, הסמוכים לשדות תעופה ובסיסים צבאיים בסעודיה, שהם "יעדים לגיטימיים" למתקפות של צבא תימן.
מוקדם יותר ביום חמישי, כוחות צבא תימן פתחו בהתקפה אווירית נוספת על בסיס חיל האוויר, המלך ח'אלד, בדרום ערב הסעודית, השוכן 884 קילומטרים דרומית לבירה – ריאד.
מצבא תימן נמסר כי במהלך המבצע נהרסו מחסני נשק, מתקני טעינה ומבנים אסטרטגיים אחרים בשדה התעופה הסעודי.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

*- על פי דיווחים רבים בתקשורת הסורית, ובמיוחד באתרי אופוזיציה וברשתות החברתיות, הכוחות האיראנים, חזבאללה והמיליציות השיעיות, משתתפים בלחימה המתנהלת בדרום סוריה, תוך שהם לבושים במדי הצבא הסורי. אין ספק שרוסיה מודעת לכך שהמיליציות השיעיות הפרו-איראניות, לא זו בלבד שלא נסוגו מדרום סוריה, אלא שנוכחותן והיערכותן שם אף תוגברה. סביר להניח שהפרויקט האיראני בסוריה ימשיך ובתקופה הקרובה ייערכו כוחות המזוהים עם איראן – במסווה זה או אחר – בסמוך לגבול ברמת הגולן. (קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה