פורום מדינות מפיקות הנפט במזרח הים התיכון,כולל ישראל,מתכנסים בקהיר

ועידת השרים השנייה של פורום מדינות המפיקות הגז באגן המזרחי של הים התיכון, תקיים מחר בערב את ישיבות ההכנה לפורום, בהשתתפות  מדינות האזור, כולל ישראל.

בנוסף למצרים, שרי הנפט והאנרגיה של מדינות הים התיכון שיגיעו הם:קפריסין, יוון, ירדן, ישראל, פלסטין ואיטליה, כך פרסם משרד הנפט המצרי.

שרי האנרגיה מארצות הברית ריק פרי והאיחוד האירופי מיוצגים על ידי הנציבות האירופית לאנרגיה ואקלים.

שר הנפט והמשאבים המינרליים במצרים, טריק אל-מולה, אמר בהצהרה ביום רביעי כי "עצם אירוח הועידה בקהיר והעמידה בראש הפורום מאשרת את מרכזיותה של מצרים כמרכז אזורי לסחר בגז ובנפט."

"תגליות הגז באזור מזרח הים התיכון יתרמו לחיזוק הקשרים הכלכליים והפוליטיים בין מדינות הפורום", נאמר בהצהרה של שר האנרגיה והסביבה היוונית- קונסטה נטוס הדזידאקיס.

הוא הוסיף כי תגליות הגז במזרח הים התיכון, "יפתחו את התיאבון של חברות בינלאומיות, להרחיב את החיפושים והמחקרים באגן הים התיכון ולגלות את עושרו."

הפורום קיים את ישיבת השרים הראשונה שלו בקהיר באמצע ינואר, והוציא את הצהרת קהיר להקמת הפורום ולקבוע בסיסו בקהיר.

בפגישה השתתפו שרי אנרגיה ממצרים, ישראל, יוון, קפריסין, רומניה, איטליה, ירדן ופלסטין, והיעדרן של מדינות אחרות עם משקל בתחום האנרגיה, כמו סוריה, לבנון וטורקיה.

השרים סיכמו בישיבה הראשונה כי היעדים העיקריים של הפורום יכללו הקמת שוק גז אזורי,שישרת את האינטרסים של המדינות החברות על ידי הבטחת היצע וביקוש.

ראוי לציין, כי טורקיה דוחה את הצעדים החד-צדדיים שנקטה קפריסין היוונית, לקראת חקר שדות הגז הטבעי באגן מזרח הים התיכון.

כתיבת תגובה