סוכל ניסיון איראני לגייס סוכנים מקרב ערביי ישראל איו"ש ועזה

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל, צה״ל וגורמי ביטחון נוספים, נחשפה במהלך החודשים האחרונים רשת שפעלה לגיוס אנשים בישראל, איו"ש ורצ"ע לטובת המודיעין האיראני.
הרשת פעלה מסוריה, בהכוונה איראנית ובהובלת גורם סורי המכונה "אבו-ג'יהאד" וניסתה לפעול לגיוס אנשים באמצעות יצירת קשר ראשוני מפרופילי פייסבוק פיקטיביים ובהמשך ניהול הקשר באמצעות אפליקציות להעברת מסרים.

פניה באמצעות רשתות חברתיות הינה שיטה המוכרת לגורמי המודיעין ככזו המשמשת ארגוני טרור, ובכלל זה חמאס וחיזבאללה לגיוס פעילים.

הפרשיה מצטרפת לאירועים נוספים בחודשים האחרונים, בהם עולה שגורמי טרור (ובהם חמאס וחיזבאללה) מקימים מגע, לעתים בשיטוי, עם ערבים ישראלים ופלסטינים, באמצעות רשת האינטרנט, לטובת גיוסם למטרות איסוף מודיעין ופעילות טרור.

הגורמים שגויסו התבקשו לאסוף בין השאר מידע על בסיסים צבאיים, מתקנים ביטחוניים רגישים, אישים, תחנות משטרה, בתי חולים ועוד, כחלק מהכנת יעדים לביצוע פיגועים בישראל ביוזמה איראנית.

הפעילות הרשתית אותרה ופוקחה ע"י קהיליית המודיעין בישראל כבר מראשיתה, תוך ניהול מעקב הדוק אחר המפעילים בחו"ל והגורמים בישראל ובאיו"ש שהביעו נכונות לשתף עימם פעולה.

החל מחודש אפריל 2019, מומש מהלך סיכולי רחב מול פעילים בישראל ובאיו"ש, במסגרתו בוצע טיפול מול מספר אזרחים ישראלים, אשר המידע בעניינם הצביע על אפשרות שבוצעה מולם הקמת מגע וגיוס על ידי מפעילי הרשת האיראנית.

במסגרת החקירות, עלה מידע לפיו הקשר מול המפעילים מסוריה התפתח לכדי רמה של העברת מידע ואף עלתה כוונה לביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים, אזרחיים וצבאיים.

עם זאת, ממהלכי הסיכול שבוצעו עלה כי רובם המוחלט של האזרחים הישראלים סירבו לשתף פעולה עם הפנייה אליהם מאחר וחשדו שמדובר בגורם עוין וניתקו את הקשר איתו.

כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות של איראן ושל גורמי הטרור הפועלים מטעמה נגד בטחון המדינה.

יודגש כי כל ישראלי אשר מקבל פנייה ברשת מגורם אותו הוא מחשיד כקשור כגוף או ארגון טרור – מתבקש לעדכן את המשטרה ולנתק מגע עם אותו גורם. קרדיט:תקשורת שב״כ

כתיבת תגובה