ארה"ב מעריכה כי הפילה כטב"מ איראני שני בשבוע שעבר

אניית חיל הים האמריקאית ככל הנראה הצליחה להפיל כטב"מ איראני שני בסוף שבוע שעבר – כך אמר מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב היום (יום שלישי).

ביום חמישי שעבר טענה ארה"ב כי הפילה כטב"מ איראני בשמי מצרי הורמוז לאחר שהיווה איום על כלי שייט אמריקאי אך האיראנים טענו שאין להם כל מידע על הפלת כלי טייס שכזה.

"לנו יש בטחון מלא כי הפלנו כטב"מ איראני אחד וככל הנראה הפלנו כטב"מ נוסף " – אמר גנרל קנת' מקנזי לרשת החדשות האמריקאית CBS ניוז בראיון מצולם.

בכיר אמריקאי שסירב להזדהות אמר לסוכנות רוייטרס כי "ספינת המלחמה בוקסר הצליחה להפיל בשבוע שעבר  כטב"מ איראני נוסף אך עדיין אנחנו פועלים לאמת זאת. אנחנו הפלנו לבטח כלי אחד וככל הנראה גם הפלנו את השני".

המתיחות במפרץ גבוהה בימים אלו ויש חשש כי ארה"ב ואיראן ידרדרו למלחמה.

ארה"ב האשימה ישירות את איראן בביצוע מתקפות טרור באמצע חודש מאי על ספינות במצרי הורמוז,נתיב הובלת הנפט החשוב בעולם. טהרן דחתה האשמות אלו.
בחודש יוני הפילה איראן כטב"מ סיור אמריקאי באזור המפרץ באמצעות טיל קרקע-אוויר .איראן טענה אז כי הכטב"מ חדר לתחומה האווירי אך וואשינגטון דחתה בתוקף טענה זאת והתעקשה כי הכטב"מ טס בשמים בין לאומיים.
הנשיא טראמפ אמר אז כי ארה"ב הייתה מאוד קרובה לתקיפה צבאית על איראן בתגובה על הפלת הכטב"מ האמריקאי.
הגברת השימוש בכלי טייס בלתי מאויישים על ידי איראן ובעלות בריתה למטרות מודיעין ותקיפה ברחבי המזרח התיכון העלתה את הכוננות בקרב הכוחות האמריקאים בכל המזרח התיכון.
קרדיט. אלישיב ד. מקבוצת נציב
מל"ט אמריקני מדגם MQ-4C "טריטון". (צילום: AP)

כתיבת תגובה