"אל-ג'רידה": הטילים ששימשו לתקיפה בעיראק תואמים את אלה שברשות ישראל

ייתכן כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת הכטב"מ המסתורית שבוצעה ביום חמישי בערב על בסיס מיליציית "אלחשד אלשעבי" הנתמכת ע"י איראן, באמירלי שבצפון-מזרח עירק- כך טען העיתון "Al-Jarida" כווייתי, על פי מקור במשמרות המהפכה של איראן.

על פי המקור של אלג'רידה הותקף מחסן תחמושת של המיליציה שהכיל טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני, כמו גם הותקפה מפקדה של המיליציה. התקיפה  בוצעה, לכאורה, על ידי כלי טיס שיצא מבסיס אמריקאי ליד מפגש הגבולות סוריה-ירדן-עירק, ככל הנראה מבסיס אלתנף.

המקור טען כי התוצאות הראשוניות  של החקירה מטעם ממשלת עירק העלו כי מדובר באותו סוג של תקיפות, שכמותן מבצעת חשראל לעיתים תכופות על מטרות בסוריה.

הגורם הסביר כי הטילים ששימשו להתקפה בעירק תואמים את אלה ששימשו את ישראל בתקיפות שלה בסוריה.

העיתון הכווייתי גם טען, כי במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי- מייק פומפאו בעירק, בחודש מאי, הוא הזהיר גורמים עיראקיים כי ישראל יכולה לפגוע ב"יעדים איראניים במדינה בכל עת".

גורמים מעירק, ששוחחו עם העיתון הכווייתי, אמרו כי לא סביר, מבחינתה של עיראק, להאשים את ישראל באופן רשמי, זאת מכיוון שזה יעמיד את ממשלת עיראק במצב מסובך ויביא לכעס עממי שידרוש את הארגון מחדש של כוחות צבא עיראק.

אף מדינה או קבוצה לא נטלו אחריות להתקפה של יום חמישי בלילה, שלפי הדיווחים נהרג בה לוחם מיליציה אחד ושניים אחרים נפצעו, שהיו ככל הנראה יועצים איראנים.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה