הרחבת שדה התעופה הצבאי סיווה (בגבול מצרים-לוב)

מעיון בצילום לוויין מ־17 במאי 2019 עולה כי בשדה התעופה הצבאי סיווה  בוצעו עבודות פיתוח הכוללות: סלילת מסלול תעופה נוסף;  בניית חומה באורך עשרות ק"מ ולאורכה מגדלי שמירה, ובניית 11 מחנות קבע לאורך החומה המשמשים יחידות צבא לאבטחת השדה.

שדה התעופה נמצא כ־62 ק"מ ממזרח לגבול מצרים-לוב, וכ־212 ק"מ מדרום לים התיכון. איני יודע מתי נבנה השדה אך כבר בשנת 2006 היא היה קיים. בשדה 12 דירים (מחסות מוגנים למטוסי קרב או הפצצה). אני משער כי השדה נבנה לאחר מלחמת יום הכיפורים ערב המתיחות ששררה אז בין מצרים לבין שליט לוב, מועמר קאדפי, זאת על רקע בגידתה של מצרים בעניין הערבי וחתימת הסכם השלום עם ישראל. להערכתי, עבודות הפיתוח החלו בשנת 2017.

בניית אמצעי ההגנה הרבים סביב השדה היא חלק ממהלך בו צבא מצרים "ממגן עצמו למוות" מפני מפגעים הזולגים מצרימה מלוב. הקיבולת הכוללת של מחנות יחידות האבטחה  מגיעה לסדר גודל של אגד גדודי אבטחה. תופעה זו "מיגון יתר" נראית גם בשדות תעופה אחרים  במערב מצרים. באשר למסלול הנוסף, אני מעריך כי הוא ישמש את התעופה האזרחית. עד עתה היה מנחת אזרחי בדרך שבין נאת המדבר סיווה לבין שדה התעופה הצבאי. מנחת זה היה ללא כל שרותי קרקע, וללא הגנה מפני פיגועים. אני משער שהמצרים החליטו להקל על התעופה האזרחית ובנו את המנחת בתחום השדה הצבאי.

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב

 

כתיבת תגובה