דו"ח טורקי "חשוד" אודות התאבדות 46 אסירים שנעצרו בניסיון ההפיכה.

דו"ח של האופוזיציה הגדולה ביותר בטורקיה חשף  את ההתאבדות 46 אנשים שנעצרו בקשר עם ניסיון הפיכה בטורקיה ב -15 ביולי 2016 – כך מפרסמת רשת אלערביה.

הרשויות הטורקיות מאשימות את הפתח גולן הגולה בארה"ב שהוא תכנן את זה.

סגן יו"ר המפלגה העממית התורכית, לי אוגבאבה, הכין את הדו"ח ביום השנה השלישי לניסיון ההפיכה, שאחריו נקטו אמצעי ביטחון חסרי תקדים בטורקיה, והפעילו לחץ גדול על התקשורת ואירעו הפרות זכויות המוניות.

הודעת שלטונות הכלא הטורקיים על "התאבדות" העצורים, מעוררת ספקות באשר לנסיבות מותם, במיוחד בדיווחים על התעללות באסירים בעינויים.

יותר מפעם אחת, ניסתה אנקרה לזייף עובדות על מותם של עצורים, ועל התאבדות עצירים בעת מעצרם כביכול.

מהדו"ח עולה כי הממשלה לא נקטה צעדים כלשהם לפתרון בעיותיהם של עצורים, הסובלים מתנאים קשים, מאחורי קירות הכלא, וכן של עשרות אלפי עצירים או כאלה שעברו חקירות.

טורקיה ביצעה את אחד מגלי המעצרים הגדולים ביותר , מזה שלוש שנים, מאז ניסיון הפיכה, שהוביל למעצר של יותר מ -80,000,ויותר מ -400 אלף אנשים נוספים נדרשים לחקירות, ואת פיטוריהם של כ -175 אלף בעלי משרות במוסדות שונים של המדינה, וסגירה של יותר מ -150 מוסדות ואלפי בתי ספר ואוניברסיטאות,וכליאתם של עשרות עיתונאים.

לעומת זאת, טורקיה מתמודדת עם ביקורת מצד המערב, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ,ואופוזיציה טורקית, הרואים בכך ,שהנשיא רג'פ טייפ ארדואן ניצל את ניסיון ההפיכה לרסק את מתנגדיו.

ממשלת תורכיה הקימה ועדה, לבחינת הערעורים והתלונות, שהגישו העצורים לניסיון ההפיכה בשנת 2017. עם זאת 93% מהבקשות הללו נדחו.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה