האפשרות של מלחמה באזור עם השתתפות ישראלית "קטנה"

אתר החדשות בשפה הערבית – "ערב 48" מצטט היום את כתב מעריב טלרם שכתב כי המודיעין הישראלי מעריך כי המתיחות באזור בין ארה"ב לאיראן , צפויה להסלים למלחמה שבה ישראל תיקח רק חלק "קטן".

באשר לחיזבאללה הלבנוני, ההערכות הישראליות מלמדות , כי "הוא לא ימהר להיכנס להרפתקה צבאית מול ישראל, לבקשת המשטר האיראני".

הערכות אלה נתמכות בהודעתו של חיזבאללה, כי "ההרתעה נגד חיזבאללה נותרה חזקה", וכי האפשרות של מלחמה עקב תקרית ספציפית, כגון תקיפה צבאית בסוריה על אחד מאתרי החיזבאללה, גדולה בהרבה מאפשרות המלחמה בשל הסלמה עם איראן .

עם זאת, לדברי לב רם, "הסיכוי שחיזבאללה יפתח במלחמה קטן מאוד".

באותו הקשר, הכתב הצבאי כתב בעיתון "הארץ" כי ישראל, "לא מבחינה ברצון עז של איראן להיכנס לעימות מול ארה"ב, והערכות הן, כי איראן מנסה לגבות מחיר כלכלי, עבור הסנקציות שהוטלו עליה, תוך הימנעות מפעילות , שיכולה להיחשב הכרזת מלחמה ".

הוא הוסיף, כי איראן מודעת לכך שאוניות ישראליות, אזרחיות או צבאיות, אם יפגעו על ידי האירנים ייתקלו בתגובה ישראלית קשה. לפיכך, ההערכות הן, כי גם במשבר שיוביל להסלמה במפרץ, היא תעשה זאת באמצעות המיליציות הנתמכות על ידיה כגון1 החותים בתימן או בחיזבאללה בלבנון ".

ישראל סבורה, לטענת "הארץ", כי לחותים ולחיזבאללה "אמצעים מתקדמים, שיכולים לפגוע באניות ישראליות, הנמצאות במרחק של עד 300 ק"מ, הן בים התיכון על ידי חיזבאלה, והן בים הערבי (ים סוף) על ידי החות"ים, מטילים איראנים המוצבים בלבנון, בסוריה ובתימן".

במסגרת הפורום הישראלי הצבאי והפוליטי צריך לקיים דיון מעמיק, בנושא ההתקדמות של איראן בשנים האחרונות, כדי להפוך את טיליה ארוכי הטווח, וגם טילי יבשה ים, למדויקים יותר, על פי "הארץ", באמצעות פיתוח הטכנולוגיה של GPS ואמצעים ויזואליים מתקדמים, המאפשרת לה להפוך את הטילים שלה. למדוייקים יותר.

על פי אומדן שירותי הביטחון הישראלי, לטהרן יש כבר פס יצור , לאמצעים הללו, שפירושו הוא שהם ינסו להעביר לחות'ים ולחיזבאללה,את האמצעים האלה כדי לשדרג את הטילים שברשותם , שירותי הביטחון מוסרים, כי "לכל ספינות חיל הים הישראליות, יש עליונות , מול חילות הים של צבאות האויב" ,מבחינה הגנתית והתקפית.

בין האיומים שעומדים בפני חיל הים הישראלי, תקיפה של ספינותיו מהאוויר, מטילי ים ארוכי טווח, שישוגרו מן היבשה, ממל"טים, או מספינות נפץ מהירות.

עד כה, לא ידוע איזה תפקיד תקבל ישראל, בקואליציה הבינלאומית, שארה"ב עובדת עליה, כדי להבטיח הגנה על הנתיבים הימיים באזור המפרץ.

עם זאת, ערוצי התקשורת בישראל, דיווחו הבוקר (יום א ') ,כי שליח ישראלי השתתף בדיון, בראשות השליח האמריקני לעניינים האיראנים, בריאן הוק, על תהליך "ההגנה הימית במפרץ, שמאורגנת על ידי הממשל האמריקאי".

בדיון השתתפו נציגים ממדינות שונות כדי ללמוד על פרטי מבצע סנטינל.

ערוצי התקשורת צופים, כי ההזמנה למשלחת הישראלית הכרחית, להשתתף במפגש מנאמה, שיתקיים בסתיו הבא, כדי לדון "בהבטחת מסלולים הימיים במפרץ הערבי", ומהווה המשך, לכנס של ורשה, בו השתתף ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה