ברקע התקיפה העלומה בעיראק מזהירה ישראל את איראן

אתר חדשות בשפה הערבית – "ערב 48" מצטט את האתר הישראלי וואלה שדיווח (יום א ') שישראל עומדת ככל הנראה מאחורי ההתקפה ה-"לא ידועה" על מחנה של כוחות שיעים, הנתמכים על ידי איראן ,בעיראק, ושהוקמו מלכתחילה להלחם בדאעש.

אתר-וואלה דיווח כי ישראל "העבירה לאחרונה לארצות הברית ולמדינות אירופה, מסרים שאם לא תטופל הסוגיה של איראן בעיראק, ובמיוחד האפשרות להקים בתי חרושת מדויקים ובסיסים צבאיים איראניים, שכוח קודס האיראני יוכל לשמש בהם למלחמה נגד ישראל, ואם הסוגיה לא תיפתר באופן דיפלומטי ,אז ישראל תפעל לאו דווקא ברמה הפוליטית ".

"האתר וואלה בהסתמך על אתר זר שעוקב אחר תנועת המטוסים, אמר כי התקיפה בוצעה על ידי מטוסי F-35 ישראלים", והזכיר את דבריו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, בעת קבלת מטוסי F-35 בבסיס הצבאי נבטים בשבוע שעבר.
ראש הממשלה אמר: "שאיראן איימה לאחרונה להשמיד את ישראל, "על איראן לזכור, שמטוסים אלו יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון, וגם לאיראן, ובוודאי גם לסוריה".

הוא הוסיף "היה לי סיור מעניין מאוד בבסיס חיל האוויר, וראיתי את כל מערכות הנשק והמטוסים שלנו ,ואני סומך על טייסנו, שבשעת מבחן יעמדו בכל המשימות".

האתר גם קשר את נושא התקיפה בעיראק לתמרונים האחרונים של ישראל, ליד כרתים בים התיכון , במרחק של 2,000 ק"מ מישראל, "המזכירים את המרחק מאיראן".

גורמים ישראלים רשמיים הזהירו בחודשים האחרונים, על העברת הטילים הבליסטיים מתוצרת איראנית לעיראק ,"באופן שיסכן את עתידה של ישראל". והיותר חמור מכך, הוא החשש להקמת מפעלים לייצור רקטות מדויקות וטילים בליסטיים בשטח עיראק, והפעולות האיראניות להקשות על איסוף מידע של שירותי מודיעין זרים בזמן העברת הטילים מאיראן  כמו שהם מתכננים לעשות היום גם בלבנון.

הפנטגון מיהר לומר שאין לו שום קשר עם ההפצצה ביום שישי מצפון לבגדד, והחששות של שלטונות עיראק כי המתח בין שתי בעלות בריתה הגדולות, ארצות הברית ואיראן, עלול להוביל למלחמה גם על אדמתה.

בפיקוד המבצעים המשותפים נאמר בהצהרה ביום שישי כי "מחנה השהידים באזור של חטיבה 16 במחוז סלאח א-דין שבעיראק הותקף עם שחר על ידי מטוס קרב לא ידוע  כי בהתקפה נפצעו שניים".

קצין משטרה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "בתקיפה נפצעו שני מהנדסים צבאיים איראנים שהיו במחנה".

"יש לנו מידע שהייתה פגיעה בבסיס" אמר דובר הפנטגון, רס"ן שון רוברטסון, בהצהרה, אבל אין לנו מידע נוסף בנושא.

איראן מאשרת באופן רשמי, כי אין נוכחות צבאית שלה בעיראק, אך מומחים רבים מצביעים על נוכחותם של יועצים צבאיים, ומדריכים צבאיים העוסקים בהכשרת לוחמים עיראקיים, במיוחד מיליציית אלחשד אלשעבי, שהשתתפותה הייתה מכרעת בהבסת דאעש על אדמת עיראק.

לארצות הברית יש גם כמה בסיסים צבאיים בעיראק והיא מאמנת כוחות צבאיים עיראקיים במסגרת  הקואליציה הבינלאומית שהיא מובילה בסוריה ובעיראק.

בספטמבר אשתקד ,אמר השר לשיתוף הפעולה אזורי  וחבר וועדת חוץ וביטחון – צחי הנגבי כי הקווים האדומים בסוריה "חלים גם על עיראק".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה