דו"ח:כוח האש האמריקאי-בריטי מול חופי איראן

אתר – Business Insider פרסם (יום ו ') דו"ח על כוח האש של בריטניה, וארצות הברית באזור המפרץ, ואמר כי הם מוכנים לפעולה, אם איראן תמשיך בהתנהגותה התוקפנית.

לונדון איימה קודם לכן על טהרן שיהיו "השלכות חמורות" אם לא תשחרר את מכלית הנפט הבריטית "Stina Empero" שנחטפה על ידי משמרות המהפכה האיראנים במצרי הורמוז, ביום שישי לפני שבוע,והובאה לנמל בנדר עבאס הסמוך.

אתר האינטרנט האמריקאי אמר, כי אם איראן תמשיך לתקוף מכליות- היא מסתכנת מול כוח אש אמריקאי ובריטי עצום.

לכוח האמריקאי באזור יש את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" עם טייסת גדולה של מטוסי קרב על סיפונה, יחד עם ארבע משחתות, וסיירות קרב ואניות אספקה ושירות, יחד עם קבוצת מטוסי B 52 , שנמצאת באזור מאז חודש מאי.

בין ספינות חיל הים האמריקאיות באזור, נמצאת גם נושאת המסוקים USS Boxer, שפגעה במל"ט האיראני ביום חמישי.

לבריטניה יש את אניית המלחמה מונרוז, המוצבת במצרי הורמוז, כדי להבטיח את חופש השיט במסדרון הים האסטרטגי הזה, והמסוגלת לפעול בכל רגע, והיא כבר נכנסה לעימות עם סירות תקיפה מהירות איראניות שניסו ליירט מכלית בריטית לפני כמה ימים.

חופש השיט במסדרון הימי הזה הוא חיוני, והספינה הבריטית מסוגלת לנוע בכל רגע, לכל מקום באזור שיידרש כדי להבטיח חופש שייט , והיא לא תהסס להיכנס לעימות עם ספינות וסירות האיראניות, כפי שהוכח לפני מספר ימים.

בריטניה הודיעה גם כי שני כוחות ימיים של הצי המלכותי שלה יישלחו גם הם לאזור בקרוב כדי לתגבר את הכוח הבריטי במפרץ.

איראן משמיעה איומים קבועים בכל יום, ואומרת שהיא תטביע את נושאת המטוסים, וספינות מלחמה אמריקאיות באזור, היא גם מאיימת, כי כוחות חיל הים שלה, מסוגלים להטביע, גם את ספינות הקרב של מדינות אחרות. אנליסטים טוענים שהאיום הזה הוא מציאותי ולכן ארצות הברית פרסה, את הכוח הצבאי שלה באזור בצורה חכמה, והצביעה על כך שהוא מוצב בים הערבי.

הוא ציין כי נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" נמצאת בים הערבי במרחק מספיק, ובמקום המאפשר לה, מרחב תנועה ופעולה גדולים יותר מאשר בתוך מימי המפרץ הפרסי.

בשל יכולת של מטוסיה לפעול לטווח רחוק, ארצות הברית יכולה לפגוע באיראן,גם מהים הערבי, מבלי להסתכן בפגיעות ממוקשים, או מצוללות איראניות הנמצאות בנמלים הקרובים לזירה.

מאז תחילת חודש מאי האחרון, המתיחות בין איראן וארצות הברית עלתה, לאחר שהאמריקאים גילו כי טהרן מתכוננת להפעיל מתקפות טילים, על אינטרסים של ארה"ב במפרץ, יחד עם ביצוע התקפות או ניסיונות תקיפה על מכליות נפט במפרץ עומאן , ומיצרי הורמוז, ובוושינגטון מאשרים שטהראן עומדת מאחרי ניסיונות התקיפה הללו .

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה