ישראל עדכנה,רוסיה העבירה,סוריה הזהירה והחיזבאללה פינה מפקדתו בדמשק

דיווח מדמשק : חיזבאללה הלבנוני סגר מרכז פיקוד ראשי על כביש נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, מדרום לבירה הסורית וזאת בעקבות הוראת הצבא הסורי החושש  כי ישראל תשמיד את המקום אם לא יפונה.

המקור אישר כי לצבא הסורי נודע על הכוונה הישראלית משלטונות רוסיה, שהזהירו שוב מפני נוכחותם של לוחמי החיזבאללה או המיליציות האיראניות באזורים מסוימים, כולל נמל התעופה הבינלאומי של דמשק וסביבתו.

חייל סורי אחד שעבד בנקודה, שגם היא קרובה לכביש סיידה זינב (האזור המקודש לשיעים בו נמצא ריכוז כוחות הפרוקסי האיראנים במרחב דמשק) , טוען ש-"החיזאללה ארזו במשך שבוע את הציוד שלהם, ואנחנו לא יודעים לאן הם עברו".

חיזבאללה הפחית בהדרגה את מספר עמדותיו, ומספר הלוחמים וכן הפחית,בחודשים האחרונים, דרסטית את הופעותיו הציבוריות ברחבי דמשק , והוא כמעט לא נראה אפילו במקומות, שיש לו בהן תמיכה, כגון שכונות זין אל-עבידין, ג'ורה ועמין.                       המקור טוען כי "החיזבאללה עבר למקום אחר ,הם איבדו אפילו את מרכז הפיקוד הראשי שלהם, שבו נמצא הציוד במשך שנים, ויש עדיין רשת תיל מסביב למחנה אימונים , ומחסן תחמושת".

ההפצצות הישראליות, פגעו בשנים האחרונות במספר עמדות של איראן ושל החיזבאללה, ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וכן  בנמל התעופה אלמאזה, במפקדת דיוויזיה 4 וכן במפקדת דיוויזיה 7 בסחנאיה, ואל-קסאווה , וכפרים שליד דמשק, חמה וחומס.

בית הזכוכית בשדה התעופה הבין לאומי בדמשק – המפקדה האירנית הראשית שאף היא פונתה מחשש לתקיפה ישראלית:

ההפצצות הישראליות נמשכות, גם לאחר שההגנה האווירית הרוסית התקינה מספר מערכות אם-300 על אדמת סוריה. פקידים רוסיים ציינו פעמים רבות, כי המערכת לא תופעל, אם  ההפצצות הישראליות  תתמקדנה על אתרים איראניים.

יש לציין כי ישראל תקפה בעבר מאות מטרות איראניות בשטח סוריה אך תמיד הקפידה לא לפגוע במטרות סוריות אם הן לא ניסו לפגוע בכוחות התוקפים. ישראל גם הבהירה לסוריה כי כל מערכת נשק שתירה לכיוון מטוסים ישראלים או לעבר מטרות בשטח ישראל – אחת דינה להשמדה!!

המתחם האיראני בשדה התעופה בדמשק:

כללי המשחק ברורים ומי שלא סוטה ממנה, כהוא זה,לא ניזוק!!

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה