"מת מהלך":מפקד מודיעין חה"א הסורי לשעבר במעצר בית בהוראת הרוסים

המאבק על השליטה בסוריה בין רוסיה ואיראן רק הולך ומתרחב.

המשטר הסורי שם את מפקד מודיעין חיל האוויר הסורי-האלוף ג'מיל חסן במעצר בית וזאת בהתאם להוראות הפיקוד הרוסי  בסוריה- כך חשף אתר חדשות ערבי.

"המצפה למידע מהמזרח התיכון ואפריקה " – מינא –  "مرصد الشرق الأوسط وشمال إفريقيا الإعلامي" (مينا)  מצטט מקורות ביטחוניים עלומים כי רוסיה מנעה מג'מיל חסן לנסוע לרומניה כדי לקבל טיפול למלחמת הסרטן שהוא סובל ממנה מחשש שנסיעתו אורגנה על ידי האיראנים על מנת להבריח אותו אל מחוץ לסוריה. רוסיה חוששת שאם האיש יצליח לברוח מסוריה הוא יזיק לאינטרסים שלה.

לדברי המצפה ,רוסיה שלחה את האלוף המודח,הנאמן לאיראן, לנהל מו"מ עם ישראל ב-30 ליוני באזור אום אלוקס – (أم اللوقس) הסמוך לגבול הגולן ,והודיעה לו שאו שהוא מגיע להסכם עם ישראל כפי שהיא מבקשת או שהוא יושם במעצר במפקדה בו הוא פעל במודיעין חיל האוויר.

ההצעה הישראלית ,כפי שהוסכם קודם לכן עם הרוסים , היה לשלב את כוחות גייס 5 בפעילות הצבא הסורי לאורך גבולה תוך הרחקת הכוחות האיראנים משם עד למרחק של 55 ק"מ מגבולה וכי ישראל תהיה מוכנה לממן פעילות כוח זה .אך האלוף ג'מיל חסן העדיף לייצג את האינטרס האיראני וסירב לקבל את תנאי ישראל.

העיתון הצרפתי לה-מונד ציין כי האלוף ג'מיל אלחסן שהיה מפקד מודיעין חיל האוויר יודע "כמה" סודות רגישים ביותר של המשטר הסורי וכי הוא מהווה סיכון למשטר עד כדי כך שלא ניתן להשאירו בחיים .

אמצעי התקשורת הסורים דיווחו החודש כי האלוף רסאן ג'אודת איסמעיל הוא זה שהחליף את ג'מיל חסן בראשות המודיעין של החיל האוויר הסורי ,מינוי אחד מיני רבים שנערכו בכל ארגוני המודיעין הסורים.

חסן ג'מיל ידוע בפשעיו נגד העם הסורי בהיותו אחראי למעשי טבח רבים והוא ידוע במשפט שאמר שהוא מוכן לטבוח מיליון איש ואחר כך להגיע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. כמו כן הוא האב הרוחני של תת אלוף סוהיל אלחסן,יקיר הרוסים,המשמש כיום כמפקד כוח אלנימר בגייס 5 ומבצע את הוראותיהם בלחימה בצפון סוריה.

כתיבת תגובה