אתר צרפתי: רוסיה רוצה להיפטר מאסד ומחפשת אלטרנטיבה

האם רוסיה באמת טובעת ב"ביצה" הסורית הן צבאית והן פוליטית? האם משטרו של אסד הופך לנטל אמיתי ואבן נגף להמשך האינטרסים הרוסיים בסוריה? זה מה שכתב האתר הצרפתי "אטלנטיקו" בכתבת תחקיר !

אתר הצרפתי חשף בכתבת תחקיר שהתפרסמה היום כי ישנה תכנית רוסית לחפש מחליף לנשיא הסורי בשאר אלאסד לאחר שסייעו לו להחזיר את השליטה על רוב שטחה של סוריה ,תכנית שהייתה בקנה אצל הרוסים, כבר מרגע שהחלה במעורבותה הישירה בסוריה, שהגתה שינוי השלטון הפוליטי הנוכחי בסוריה.

על פי האתר, כל הנסיבות העומדות כרגע בפני רוסיה לפתוח במשא ומתן רציני, הן ללא אסד ומשפחתו ואנשי שלומו, בייחוד משום שקיבלה את מבוקשה, כלומר הסכם להמשך נוכחותה הצבאית בסוריה לטווח ארוך.

המצב בשטח הוא שהמשטר שולט על רוב שטחה של סוריה, למעט אזור אידליב שבצפון-מערב המדינה, שלא ניתן להשיגו צבאית אפילו בתמיכת מיליציות זרות, משום שהפלגים חזקים מאוד ובמוכנות קרבית מלאה והמקבלים סיוע ישיר מטורקיה החוששת מאיום ישיר על בטחונה הלאומי.

ארצות הברית נסוגה  בהדרגתיות מסוריה בגלל האינטרסים הישירים להיות היום באזורים אחרים במזרח סוריה, ואילו טורקיה מבקשת לשמור על ביטחונה בתוך גבולותיה הדרומיים על ידי התמקדות באיום המיליציות הכורדיות בלבד, בעוד איראן טרודה בסנקציות האמריקאיות ובמתיחות הגוברת עם סעודיה ועם איחוד האמירויות הערביות באזור המפרץ.

ובנושא היורש האפשרי לבשאר אל-אסד, אמר האתר כי אבן הנגף העומד מול הפתרון הפוליטי האפשרי המוצע על ידי רוסיה, הוא משפחת אסד הנמצאת ברשימה השחורה של מדינות המערב, עם אפשרות הבאתו בפני בית המשפט הפלילי הבינלאומי בשל עבירות רבות של פשעים נגד האנושות.

מי האלטרנטיבה?

האתר הצרפתי ציין כי השינויים הפרסונליים האחרונים בקרב ראשי ארגוני הביטחון הסורים,שכללו את  ראשי המודיעין הכללי ,מודיעין חיל האוויר ואגף המודיעין הפוליטי ומנהלת הביטחון הפלילי, לא יכולים להיות צירוף מקרים, והאתר מעריך כי למוסקבה – שיש לה עדיפות על פני טהרן בסוריה – הייתה לה מעורבות ישירה בשינויים הפרסונליים האחרונים.

חלק מהאנליסטים מאמינים כי שורת השינויים בארגוני הביטחון הסורים שהתבצעו בשבוע האחרון והסתיימו במינויו של האלוף עלי ממלוכ לסגן נשיא סוריה הוא למעשה הכנה לקראת העברת משפחת אסד ונאמניו לאחת מהמדינות שרוסיה תקבע לו ,וככל הנראה בהסכמה אמריקאית , היות ואסד מהווה אבן נגף מול כל פשרות פוליטיות הנחוצות לסיום מלחמת האזרחים בסוריה.

כתיבת תגובה