חיסול תת אלוף סורי הביא לתקיפת שיירה רוסית ע"י מיליציה איראנית

קצין סורי בכיר בדרגת תת אלוף -חאפז מחלוף חוסל ממטען צד ,בעת שנע עם מכוניתו  מזרחית לעיירה בצר-אלחריר –   בדרום סוריה, מה שהביא למותו המידי.

לא עברה שעה קלה ומיליציה חמושה מקומית  הפועלת באזור מטעם האיראנים החליטה לצאת למתקפת נקמה, נגד מי שהיא חשבה אחראית לחיסול הקצין הבכיר הסורי, שככל הנראה פעל לטובת האינטרסים האיראנים באזור, ותקפה שיירה של הכוחות הרוסים הנמצאים אף הם באזור וזאת באמצעות הטמנת מטען צד בדרך הידועה בה נעים הכוחות הרוסים. בתקיפת השיירה הרוסית,שמנתה 2 מכוניות אזרחיות ומכונית צבאית אחת , שנעה באזור שממזרח לעיר דרעא, נפצעו 3 מאנשי השיירה .

פעולת התגמול המידית של המיליציה האיראנית מצביעה פעם נוספת על המתח הקשה השורר בין האיראנים והרוסים בכל סוריה ולאחרונה התגברה מאוד לאחר שרוסיה הורתה לאיראנים ולחיזבאללה לפנות את כל דרום סוריה והאזורים הסמוכים לגבול ישראל ולסגת מזרחה.

אכן התקבלו ידיעות מהשטח שתארו כיצד החיזבאללה עוזב מפקדות ומחנות שלו בדרום סוריה ונע צפונה לעבר זבדאני וחאלב שבצפון סוריה. אך הדיווחים לא שכחו לציין כי החיזבאללה והאיראנים לא שוכחים להשאיר "נציגים" ,בדמות של מתגייסים סורים למיליציות האיראניות,באזורים אותם פינו ,מתוך רצון לא לאבד השפעה באזורים אלו.

כתיבת תגובה