בריטניה וצרפת הסכימו לשלוח כוחות צבא שיחליפו את האמריקאים בסוריה

יממה לאחר סירובה של גרמניה, לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה, המגזין "פוריין פוליסי " שמארה"ב חשף כי בריטניה וצרפת  הסכימו לבקשת הממשל האמריקני לשלוח חיילים נוספים כדי לעזור למלא את החלל שנוצר כתוצאה  מהנסיגה האמריקנית, מהלך זה מצביע על ניצחון גדול לצוות הביטחון הלאומי של הנשיא דונלד טראמפ.

המגזין ציטט בכיר בממשל, שמאשר את הסכמת בריטניה וצרפת, להגדיל את מספר החיילים בסוריה עד ל15%,וזה יכול להמריץ מדינות אחרות לשלוח חיילים במספרים קטנים יותר, כי עד לרגע הזה, ארצות הברית נשאה בנטל הזה לבדה.

איטליה קרובה להחליט אם לשלוח כוחות נוספים או לא, וכמה מדינות מהבלקן והבלטי "כמעט בטוחות" שישלחו כמה חיילים, כך צוטטו מקורות שונים.

מניתוח של המגזין עולה כי הסכמת המדינות הללו יאפשרו לחיילי ארה"ב לסגת מסוריה, תוך שהוא מציין כי זה יגרום כי מספר החיילים האמריקאים בסוריה ירד מכמעט 2000 ל-400. המגזין אומר שכמות הכוחות שישלחו צרפת ובריטניה אינו ידוע, אבל הערכה היא בין 200 ל -300 חיילים צרפתים ומספר דומה של חיילים בריטים לסוריה.

מצד שני האנליסטית מליסה דלטון במגזין הזהירה במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, כי החלל שיווצר עלול לאפשר לדאעש להחזיר שטחים שאיבד בעבר, בהיעדר תמיכה עבור ארצות הברית ובנות בריתה כדי לשמור על הביטחון ולהשיג יציבות באזור על ידי הקואליציה הבינלאומית שתקום.

במקביל, המגזין הסביר כי לונדון ופריז פועלות בחשאי בסוריה בכוחות קטנים, שלא עליהם מדובר,אלה על כוחות נוספים כשיוכרז במפורש על מספר הכוחות שלהם שיוצבו בסוריה,

המגזין גילה גם כי בריטניה וצרפת הביעו עניין לתרום כוחות נוספים, לשותפות ימית שנועדה ללוות ספינות מסחריות העוברות את מייצרי הורמוז ואבטחת מייצרים אחרים,על פי מקור רשמי בממשל האמריקאי המגזין מדווח כי משרד ההגנה של ארה"ב מקים קבוצת מדינות ( "סנטינל" ) שישתתפו באבטחת השייט במצרי הורמוז ומצרים אחרים. בתגובה לעלייה בהתקפות האיראניות על מכליות, ועל נתיבי השיט העמוסים ביותר בעולם".

"הדבר החשוב ביותר הוא שהממשל מנסה לשכנע את בריטניה, צרפת ובעלי ברית אחרים לתרום כלכלית למאמצי הייצוב בסוריה", כך צוטט במגזין האמריקני.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה