מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 10-7-2019

*- כביש באורך של 1,250 קילומטר, אשר יעבור דרך רוסיה, יספק את המסלול הקצר ביותר להעביר סחורות בין אירופה לסין, אושר על ידי רוסיה.

👈כביש "מרידיאן" במימון פרטי, אשר אושר עתה על ידי רוסיה, יפעל מגבול בלארוס עד הגבול עם קזחסטן.

👈הבנייה כבר החלה וצפוי לקחת בסביבות 12 עד 14 שנים, כדי להשלים את העבודה.

*- רוסיה: אין שלום אזורי ללא התייחסות לאינטרסים של איראן

👈את הדברים אמר אלכסנדר לבורנטייב, השליח המיוחד של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפגישה עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחקאני, בטהראן.

👈"ככל שהצדדים האחרים לא יעמדו בהתחייבויות שלהם לפי ה-JCPOA, לא נוכל לצפות מאיראן להישאר מחויבת באופן חד-צדדי וללא תועלת מהזכויות החוקיות שלה במסגרת הסכם הגרעין", הוא אמר.

*- משרד האוצר של ארה"ב, הודיע ​​היום על הטלת סנקציות חדשות, על שלושה בכירים מארגון חיזבאללה הלבנוני, הנתמך על ידי איראן, בשל אשמת ניצול מערכות פוליטיות וכספיות בלבנון.

👈מתוך שלושת פקידי החיזבאללה, שניים הם מחברי הפרלמנט הלבנוני, ששמם הפרטי הוא: מוחמד ראאד ואמין שרי, בנוסף, מפקד יחידת התיאום והקישור של חיזבאללה, וופיק סבא.

👈משרד הפיקוח על נכסים זרים (OFAC) של משרד האוצר בארה"ב, כלל "דמויות פוליטיות בולטות של חיזבאללה, המנצלות את עמדותיהן הפוליטיות כדי להקל על עבודת סדר היום הזדונית של חיזבאללה, באמצעות גיבוי איראני", נאמר בהצהרה של משרד האוצר האמריקני.

👈בנוסף, משרד האוצר האמריקאי קרא לקהילה הבינלאומית להוסיף גם את הזרוע הפוליטיות וגם את הזרוע הצבאית של חיזבאללה, לרשימות הטרור.

*- סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, "מהר", מדווחת כי חמושים כורדים הרגו שלושה מחברי משמרות המהפכה בצפון המדינה.

*- דיווח: מפגשים חשאיים בין ארה"ב, פקידי איראן בעיראק

👈פגישות חשאיות בין פקידי ארצות הברית ונציגי איראן נערכו במלון ארביל, עיראק, כך דווח ב-i24News.

👈בראש הנציגים האיראנים עמד חסן ח'ומעי, נכדו של מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן, איתאללה רוחאללה חומני.

👈המשלחת האיראנית כללה גם שני פקידים של משמרות המהפכה האסלאמיים (IIRG) ואת ואיראז 'מסג'די, השליח המיוחד של איראן לעיראק.

👈המקורת מדווחים כי משמרות המהפכה של איראן חוו לאחרונה מחלוקות, דבר המרמז על כך שהרפובליקה האיסלאמית עוברת שינוי רך, או רצון לעשות ניסיון ריק כדי להרגיע מתח מבית.

*- איראן הודיעה כי היא תאפשר חוזים עתידיים על נפט עבור קונים בינלאומיים מסוימים, במטרה לקזז את ההשפעות של הסנקציות, המטילה עליה ארה"ב, בעזרת משחק בהיצע הגלובלי

👈סגן הנשיא האיראני, אסאק ג'האנגירי, אמר היום, (ג ') כי חוזים לרכישת נפט מאיראן במחירים קבועים מראש, לתקופה של עד שלוש שנים, יהיו זמינים עבור "כלכלות חזקות."

👈"כל מדינה רבת עוצמה, אשר רוצה לעבוד עם איראן יכולה להזמין מראש את הנפט האיראני לתקופה של השנתיים-שלוש הקרובות", כך אמר ג'האנגירי לסוכנות הידיעות "שאנה", המנוהלת על ידי משרד הנפט האיראני.

👈בכיר אחר בפרלמנט האיראני אמר, כי מדובר בצעד של מאמץ איראני לצמצם את השפעת הסנקציות של ארה"ב, על הכלכלה האיראנית ועל הכנסות הנפט שלה.

👈למעשה, איראן מנסה להציע למדינות "ביטחון" במחיר הנפט, בתוך שוק של אי ודאות ובעל תנודות, בשוק שהיא בעצמה יכולה לבצע מנופלציות במחיר הנפט, תוך הרמת ההסלמה הדיפלומטית וההתנגדות או במקביל לבחור בקטנת גובה הלהבות.

👈ג'האנגירי אמר כי קונות מרכזיות יכולות לסמוך על יכולתה של איראן לספק נפט בתאריכים עתידיים, שכן המדינה שומרת על הייצור שלה בשלוש עד ארבע מיליון חביות ביום (bpd).

👈מנגנון דומה הוצע על ידי איראן גם לקונים של הנפט האיראני מאירופה, שכן איראן סבורה כי היא יכולה לספק קו אשראי לערוץ המסחר המיוחד, INTEX, אשר הגו בריטניה, צרפת וגרמניה כדי לשמור על המסחר עם איראן, למרות ​​הסנקציות של ארה"ב.

*- החות'ים דורשים נסיגה מוחלטת של הקואליציה בראשות הסעודית מתימן

👈"אנו קוראים למדינות התוקפניות להכריז על נסיגה מתימן. הרפובליקה של תימן דוחה את התוקפנות, המצור והאמברגו האווירי," כתב יו"ר הוועדה המהפכנית העליונה של תימן, מוחמד עלי אל-חותי,בהודעה שפורסמה בעמוד הטוויטר הרשמי שלו ביום שלישי.

👈הוא הוסיף, "נסיגה מתימן היא החלטה אידיאלית שיש לקחת אותה בזמן הזה. תימן מספיק טובה, למדינות התוקפניות להשתמש בה כשדה בדיקה לנשק אירופי ואמריקאי, במשך חמש שנים, ולהוכיח את הכיעור שלהן והפשעים שלהן לעולם."

קרדיט: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה