מבזקי חדשות ליום 10-7-2019.מתעדכן

*- שלושה אנשי משמרות המהפכה האיראניים, נורו למוות.
סוכנות הידיעות Tasnim דיווחה על הצהרת ממשמרות המהפכה האיראנית, שאמרו כי שלושה מחבריה נורו למוות בעיר המערבית של Piranshahr היום, יום שלישי.

בעיר היו הפגנות אלימות ב2018- הנה קטע מדבריו אז של מוחמד ג'עפרי:

מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי, הכריז אתמול (רביעי) על הבסת "המרד" במדינה, כשהוא מתייחס למחאה האנטי-ממשלתית שפרצה ביום חמישי שעבר וגבתה את חייהם של לפחות 21 איש. ואולם, בשעות הערב דווח על התחדשותן של ההפגנות בכמה מוקדים חרף איומי הרשויות להוציא להורג את ה"מתפרעים".(כאמור מדובר על 2018).

*- תושבי קמישלי, סוריה, אומרים כי ההתערבות האיראנית הייתה ברורה, מאז תחילת המשבר, באמצעות חיזבאללה, והמיליציות העיראקיות.

הבעיה, לדברי חלק מתושבי האזור הכורדי הזה, היא שאיראן משחקת בסכסוכים עדתיים, כולל אלה שאומרים כי איראן מבקשת שליטה פרסית על האזור כולו באמצעות הסכסוך השיעי-סוני.

*- אוקראינה וארצות הברית, דנו היום יום שלישי בדרכים, לשפר את שיתוף הפעולה במגזרים הביטחוניים, במיוחד בפיתוח של הכוחות המזוינים, cybersecurity ולוגיסטיקה.
אוקראינה וארצות הברית דנים בדרכים להגברת שיתוף הפעולה הביטחוני.

*- סין הודיעה אתמול, כי היא הגישה מחאה לארצות הברית, על מכירת נשק לטייוואן, וביקשה מוושינגטון לסגת מתוכנית המכירות הקשורה לה, כדי למנוע פגיעה נוספת ביחסים הדו-צדדיים.

*- לוחמי הגרילה של ה- PKK תקפו אתמול (יום ב ') רכב צבאי בדרום מזרח המדינה והרגו שני חיילים ופצעו שלוש. שני חיילים טורקים נהרגו בפיגוע של חמושים כורדים.

*- טורקיה הודיעה על מעצרם של 176 אנשי צבא שנחשדו בקשר לרשת אנטרה שעומדת מאחורי ההפיכה שלפני כשלוש שנים, אתמול הוציאה הפרקליטות של איסטנבול צווי מעצר נגד 176 חיילים טורקים שנחשדו בקשר לרשת של רולן.

*- סוכנות הידיעות הרשמית "תסנים" ציטטה את ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים, האלוף מוחמד באקרי. גורם איראני: מעצר של מכלית נפט לא יעבור ללא תגובה.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח היום עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, על האיום האיראני להגביר את העשרת האורניום, אמר הבית הלבן.

*- ממשל טראמפ ימשיך להטיל סנקציות חמורות יותר על איראן, אמר היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון. בולטון הדגיש כי ניסיונותיה של איראן , לעקוף סנקציות ולתמוך במשטר הסורי אינן מקובלות.

*- סנקציות אמריקאיות על שני סגניו של נסראלה נראים כ"עלבון ללבנונים "

ארצות הברית הטילה, היום שלישי, סנקציות נגד שני סגנים של נסראלה, והאשימו אותם "בניצול של המערכת הפוליטית והכלכלית," של הלבנונים לטובת מפלגת חיזבאלה ואיראן, על פי סוכנות הידיעות, הם נאשמים "בניצול העמדה הרשמית שלהם לקדם מטרות חיזבאללה אפילו שלעתים קרובות סותרות את האינטרסים של העם וממשלת לבנון."

מצדו, אמר חיזבאללה כי הסנקציות האמריקניות נגד שניים מסגניו, פקידים ברמה גבוהה; "עלבון" של כל לבנון,

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה