איראן חוקרת זליגת מידע שהביא לפגיעה ישראלית במטרות איכות בסוריה

לפני יומיים תקפה ישראל כ-12 מטרות איכותיות של החיזבאללה ואיראן בסוריה.

כפי שהולך ומתברר המטרות האיכותיות שישראל השמידה בתקיפתה האחרונה,שהוגדרה בפי כל "המתקפה המסיבית ביותר מתחילת שנת 2019 " , היממה מאוד את ההנהגה הצבאית האיראנית שהבינו את עומק החדירות הישראלית ללב המערך הצבאי האיראני הפרוס בסוריה .

האיראנים, כמו איראנים, בלעו לעת עתה את עלבון התקיפה הישראלית,והחלו לתחקר את המערכים שלהם ולחפש אחרי "חפרפרות" שאפשר והם שמסרו את המידע המודיעיני האיכותי ביותר שהביא את ישראל לפגוע אך ורק ב-"יהלומי הכתר" האיראני בסוריה.

האיראנים החלו לחקור ב-2 מאמצים עיקרים.

1- בשבוע הבא תגיע לדמשק משלחת של בכירים ביטחוניים של משמרות המהפכה האיראנים לחקור את התקיפה הישראלית על כל משמעויותיה .כמו כן יהיו במשלחת גם גורמים מדיניים ויחד עם כל המשלחת הם יפגשו עם הנשיא אסד בארמונו שבדמשק.

משרד החוץ הסורי כבר קבל התראה על הביקור הקרוב והוא התבקש על ידי איראן לדאוג לכל מחסורה של המשלחת ולתאם לה פגישות עם גורמים סורים לפי דרישות ספציפיות של חברי המשלחת.

המשלחת מאיראן מתוכננת גם להיפגש עם כל הפיקוד האיראני הבכיר שבסוריה על מנת ליישם את הלקחים להבא.

ראשי משמרות המהפכה כבר דנו בתקיפה הישראלית הכואבת והם הגיעו למסקנה כי להערכתם יש אפשרות ריאלית שחיל האוויר הישראלי יתקוף בקרוב את כל מערך המפקדות ומוצבי השליטה האסטרטגים המרכזיים של איראן במרחב דמשק.

אחת המטרות שלהערכתם ישראל תתקוף בקרוב תהיה המפקדה האיראנית החשובה ביותר בסוריה ,היא זאת הממוקמת באזור המקדש השיעי המקודש ביותר בסוריה – אלסידה זינב שבמרחב דמשק, שבקומת הקרקע שלו נמצא גם מרכז התקשורת המשרת את כל המערך האיראני בסוריה.

2- החקירה האיראנית בנושא התקיפה הישראלית האחרונה נערכת גם באופן עצמאי על ידי הפיקוד המרכזי האיראני שבסוריה.

שגרירות איראן בדמשק טוענת כי בידה מידע מודיעיני רגיש המצביע על כך שקצינים סורים בכירים  הם אלו שהדליפו את המידע על המטרות האיראניות שהותקפו על ידי ישראל.

בעקבות כך ניתנו הנחיות מתאימות לאבטחת מפקדות ומרכזי פיקוד שלהם על ידי אגף האבטחה המפקח ישירות על כל נושא אבטחת האזורים המקיפים מפקדות אלו . כמו כן הורה הפיקוד האיראני הבכיר לסלק מכל האזורים בו נמצאות המפקדות האסטרטגיות האיראניות את כל כוחות הביטחון של צבא סוריה  המסייעות באבטחת המתקנים של משמרות המהפכה האיראנים.

כדי להבין את איכותן של המטרות שהותקפו , חושפים מקורות בסוריה מטרה אחת מבחינת "פרט המלמד על הכלל".

אחת המטרות באזור חומס שהושמדו היה קומפלקס של פרוייקט 99 ובתוך קומפלקס זה פגעו דווקא במבנה של פרוייקט סופר סודי שנקרא "פרוייקט S " שרק לאיראנים יש גישה אליו. ככל הנראה בפרוייקט זה מפתחים ראשים כימיים לטילי סקאד כבדים ארוכי טווח הן עבור החיזבאללה והן עבור צבא סוריה .

על פי ההערכה הפרוייקט פסק מלהתקיים  בעקבות ההתקפה הישראלית.

סוריה-קומפלקס 99:

יש גם מידע נוסף שהגיע מסוריה הטוען כי ישראל השמידה מערך של שליטה ובקרה למל"טים שאיראן התקינה ומפעילה בשדה התעופה אלמזה שבדמשק מתוך כוונה להפעילם נגד ישראל ביעילות גדולה יותר ממערך המל"טים שהופעל משדה התעופה הצבאי טי-4 שבמזרח סוריה והושמד בתקיפות קודמות של ישראל.

תחשבו – 2 מטרות מתוך 12 . וכולן ברמת חשיבות כמו אלו שהזכרתי לעיל.

אכן לא אלמן ישראל. אפשר בהחלט להתגאות ב- "גאון ישראל".

מצגת:פירוט המטרות שהותקפו ע"י ישראל:

 

 

כתיבת תגובה