פסגת בזק בין נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה

טראמפ הוא הנשיא האמריקני הראשון. שדרכה כף רגלו בצפון קוריאה: "זה יום נהדר!" .
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הפך ביום ראשון, לנשיא ארה"ב הראשון שהציב את כף רגלו בצפון קוריאה, כאשר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, נפגש באזור המפורז, בין צפון קוריאה לדרום קוריאה.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג Un, לחצו ידיים באזור המפורז (DMZ), לפני ששני המנהיגים נכנסו לצפון קוריאה .
בהצהרה קצרה לכתבים אמר טראמפ, כי "זו הרגשה נהדרת, להיות הנשיא האמריקאי הראשון שצעד לתוך צפון קוריאה ,הוא גם שבח את "הידידות הגדולה" עם קים.
הוא אמר שהמפגש עם המנהיג הצפון קוריאני, היה "יום נהדר לעולם".
טראמפ הביע את רצונו לקבל את קים בוושינגטון : " לביקור גומלין".
קים אמר: "לא היינו מקיימים את הפגישה הזאת אלמלא היחסים הנהדרים בינינו". אנחנו רוצים להשתמש בזה, כדי לבוא עם חדשות טובות שאף אחד לא מצפה".
הוא הוסיף, כי ביקורו הקצר של טראמפ באזור צפון קוריאה "שיפר את היחסים בין שתי המדינות", והדגיש כי "אנחנו רוצים להשאיר את העבר מאחורינו, ולצעוד אל העתיד".
שני הגברים החליפו לחיצות ידיים, ודיברו מול הצלמים באזור הגבול של פנמונג'ום, שנקרא כפר שביתת-הנשק, לפני שנכנסו לבניין, לשיחות דו-צדדיות סגורות.
טראמפ הגיע מוקדם יותר באזור הגבול, וסייר עם נשיא דרום קוריאה מון ג'ין, באחת הפלטפורמות הצבאיות הגבוהות, המשקיפות על האזור המפורז, המפריד בין שתי הקוריאות.
הפגישה, שהוצעה על ידי טראמפ לפני כשבועיים דרך טוויטר, באה בזמן שהמו"מ על תוכנית הגרעין של צפון קוריאה נכשל, מאז הפסגה האחרונה של שני המנהיגים בהאנוי, בפברואר האחרון.
מוקדם יותר ביום ראשון, אמר נשיא דרום קוריאה, מון ג'ין, כי פסגה בין טראמפ וקים , תחזק את היחסים בין שתי הקוריאות.
הפסגה הקרובה עשויה לסייע בפריצת דרך, במו"מ בין וושינגטון לפיונגיאנג על פירוק הנשק הגרעיני.
טראמפ אמר, שהוא הזמין את המנהיג הצפון קוריאני, לפגוש אותו באזור המפורז, בגבול הבין-קוריאני, כדי ללחוץ את ידו, בזמן ביקורו בדרום קוריאה וכך כתב בטוויטר: "אם אני שם, ומנהיג צפון קוריאה קים רואה את המסר הזה, אני יכול לפגוש אותו באזור מפורז,ללחוץ את ידיו ולומר לו שלום", כתב הנשיא בטוויטר.
אחרי כמה פגישות חשובות מאוד, כולל הפגישה שלי עם הנשיא שי של סין, אני אעזוב את יפן לדרום קוריאה,לפגישה. (עם הנשיא מון). בעודי שם, אם הנשיא קים יוכל לפוגש אותי על הגבול ,באזור המפורז- DMZ רק ללחוץ את ידו ולומר הלו (?)!.
טראמפ הדגיש כי הוא אינו "ממהר" להגיע להסכם עם צפון קוריאה על הנשק הגרעיני שלה.
הוא אישר כי קים עוקב אחר חשבון הטוויטר שלו, ושהוא השיב תשובה חיובית , בעקבות הצעתו הספונטנית.
שיחות בין ארצות הברית לצפון קוריאה לא התקיימו מאז הפסגה של שני המנהיגים בפברואר האחרון, כאשר הם לא הצליחו להתגבר על חילוקי הדעות, בין דרישות ארה"ב לפירוק הנשק הגרעיני של צפון קוריאה, ולתביעות של פיונגיאנג להקלה על הסנקציות.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה