מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 30-6-2019

*- צבא לוב הלאומי אמר כי כלי השיט והאינטרסים של טורקיה הם "מטרות לגיטימיות", זאת לאחר שהם מאשימים את טורקיה בסיוע לכוחות היריבים לשוב לעיר אסטרטגית, ליד הבירה, טריפולי.

👈אחמד אל-מוסמרי, דובר ה- LNA, אמר ביום שישי כי השטח הלובי "נקלע לתוקפנות טורקית בלתי לגיטימית" במהלך הקרב על טריפולי בשבועות האחרונים.

👈הוא אמר כי הכוחות הוזמנו לתקוף ספינות טורקיות, אתרים אסטרטגיים, חברות טורקיות הפועלות בלוב או במים הטריטוריאליים של לוב.

👈הוא הוסיף כי כל אזרח טורקי בלוב ייעצר.

👈ה- LNA, בראשותו של המפקד הצבאי ח'ליפה חפטר, שולט על חלק ניכר מהמזרח ומדרום הארץ.

*- כוחות צבא תימן, הנתמכים על ידי לוחמי הוועדות העממיות, יירטו כלי טיס בלתי מאוישים של הקואליציה הצבאית בהנהגת סעודיה, בעודם טסים בשמי אזור ג'יזאן שבדרום מערב סעודיה.

👈מקור ללא שם של כוחות ההגנה האווירית בתימן אמר ללשכה לתקשורת של תנועת החות'ים, אנסארלה, כי כוחות תימן ובעלי בריתם, ביום שישי אחר הצהריים, ירו במל"ט כאשר היה במשימת סיור ממזרח לאזור ג'בל אל-נאר ההררי, הממוקם 967 ק"מ דרומית מערבית לבירה ריאד.

👈ההתפתחות באה רק שעות לאחר שכוחות צבא תימן ולוחמי הוועדות העממיות הפילו מטוס ריגול של סעודיה מצפון-מזרח לאל-דורהימי.

*- האיחוד האירופי ואיראן החלו להשתמש במנגנון פיננסי חדש כדי לעקוף את הסנקציות של ארה"ב

👈באמצעות מנגנון INSTEX שנוצר על ידי צרפת, בריטניה וגרמניה, עסקאות פיננסיות ראשונות כבר בוצעו במסחר עם איראן, דיווח DW.

👈"צרפת, גרמניה ובריטניה הודיעו למשתתפים כי מנגון INSTEX נעשה מבצעי וזמין לכל המדינות החברות באיחוד האירופי, וכי העסקאות הראשונות מעובדות", נכתב בהצהרה של האיחוד האירופי.

👈 מנגון INSTEX יפעל כמגן דיפלומטי, המאפשר חילופי סחורות ללא צורך בהעברות כסף ישירות בין חברות איראניות ואירופיות.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר בשבת כי הוא אמר לראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי יש לשנות את הסכם הביטחון בן עשרות השנים בין יפן לארה"ב, תוך שהוא חוזר על הביקורת ומציג את האמנה כבלתי הוגנת.

👈טראמפ אמר כי הוא אינו מתכוון לסגת מן האמנה, אשר השותפות מכנות אותה ה"ליבה" של יציבות "אסיה-פסיפיק", אך היא מטילה עול כבד מדי על ארצות הברית.

👈"אמרתי לו שנצטרך לשנות אותה", כך אמר טראמפ במסיבת עיתונאים לאחר פסגה בת יומיים של קבוצת 20 הכלכלות העיקריות בעיר אוסקה, במערב יפן.

👈"אמרתי, [לנשיא יפן] תראה, למעשה אם מישהו יתקוף את יפן, אנחנו נצא לרדוף אחריהם ואנחנו נהיה בקרב, בכוח מלא, [אך] אם מישהו יתקוף את ארצות הברית, הם [יפן] לא צריכים לעשות את זה וזה לא פייר".

👈 מנגון INSTEX יפעל כמגן דיפלומטי, המאפשר חילופי סחורות ללא צורך בהעברות כסף ישירות בין חברות איראניות ואירופיות.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה