מבזקי חדשות ליום 29-6-2019.מתעדכן

*- במערכת הביטחון בישראל מודעים לקול מבוכת התושבים ובמקביל למשא ומתן על ההסדרות ניתנה הוראה לצה"ל להתכונן לאפשרות של מערכה גדולה ברצועה. הן במערכת הביטחון ובצה"ל והן במערכת הממשלתית האזרחית אומרים כי ישראל רוצה אמנם ברגיעה – אך בה בשעה היא יודעת שיש אפשרות ריאלית שזה לא יקרה וכי צה"ל יצטרך לצאת למערכה גדולה ברצועה, אולי אפילו בשבועות הקרובים.

*-מפגינים עיראקים הסתערו על שגרירות בחריין בבגדאד והורידו את הדגל הבחרייני היום חמישי בערב.

מקור עיראקי אמר כי מספר מפגינים ניפצו זכוכיות ומספר דלתות של השגרירות נעקרו והניפו את דגל פלסטין מעל לשגרירות, כך מדווח ערוץ "ערבי".

*- צרפת, אחת המעצמות האירופיות מנסה למתן את העימות הגובר בין וושינגטון לטהראן ומבקשת מנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להשעות כמה סנקציות על איראן כדי לאפשר למשא ומתן המתקדם לנטרל את המשבר המתפתח בין השניים.

*- איראן תגיב בתקיפות אם ארה"ב תמשיך לפגוע בשטחה של איראן, אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, בשיחה טלפונית עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

*- ראש הרשות המשפטית האיראנית, אברהים ראיזי, הביע אף הוא התנגדות לכל משא ומתן בין איראן לארה"ב, ואמר כי המנהיג העליון, עלי ח'אמנהאי, הסביר בנאומיו כי "למשא ומתן [עם ארה"ב] אין שום תועלת עבורנו".

"לנהל משא ומתן פירושו לשחרר את הערכים והאינטרסים הלאומיים שלנו, אשר רכשנו ואמצנו רק אודות ובאמצעות התנגדות", אמר רייזי.

הוא טען כי "כל העולם היום תומך באיראן ויידנו על העליונה".

רייסי הוסיף כי עמדתה של איראן כיום "לא התקבלה במשא ומתן, אלא מכח ההתנגדות".

*- בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה נמסר כי "מדינת ישראל מאפשרת הכנסת הליום נוזלי לרצועת עזה בעבור תפעול מכשירי MRI בבתי החולים וזאת בפיקוח מלא של ארגון הבריאות העולמי (WHO)."
ביחידה מדגישים כי "אין מדובר במדיניות חדשה, אלא באישור שניתן מתוך צורך הומניטארי מובהק – לתפעול מכשירים רפואיים חיוניים בבתי החולים ברצועת עזה." והבהירו כי "כל ניסיון לקשר בין הכנסת הליום נוזלי מישראל לבתי החולים ברצועת עזה לצורכי טרור הינו משולל יסוד וחוטא לאמת."

*-העיתון הפלסטיני "אל-קודס" מדווח: קיים קיפאון במאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, בעזה דורשים מהמתווכים המצרים ללחוץ על ישראל שתפתח את מרחב הדיג ל-15 מיילים, ובישראל מתנים את הדבר בהפסקת שיגור בלוני תבערה ובהפסקת ההסתננות לגבול.

*- ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי ההתנגדות לתוכנית השלום טראמפ במזרח התיכון על ידי הצד הפלסטיני היא "טעות אסטרטגית". קושנר אמר כי הביקורת על התוכנית התבססה על רגש ולא נידונה בהרחבה.

*- קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*-נתונים שפורסמו בעיתון Funke: הראו כי הסחר בין גרמניה ואיראן קרס, תחת ההשפעה של הסנקציות האמריקאיות, אירופה אינה יכולה לעזור לאיראן, מה שאומר שאיראן אינה יכולה לסמוך על האירופים .

*- הנציג הקבוע של איראן באו"ם, מאג'ד טכט ראואנגי, מתחייב כי ארצו לא תייצר נשק גרעיני גם אם תפורק העסקה הגרעינית.

*- שגריר איראן באו"ם, מאג'ד טכט רוואנג'י, אמר כי ממשלת ארצו תעלה בקרוב על המגבלות על העשרת האורניום שלה, שנקבעה להסכם גרעיני ב -2015 אם בריטניה, צרפת וגרמניה לא ינקטו צעדים מעשיים בזמן כדי לשמור על ההסכם, קריטי, כפי שהוא ניסח זאת.
הארגון האיראני לאנרגיה אטומית הודיע לאחרונה, כי הוא יאיץ מיום חמישי את העשרת האורניום לאחר שפג המועד שנקבע על ידי איראן למדינות אירופה, כדי להתערב כדי להציל את ההסכם הגרעיני, ולטפל בסנקציות האמריקאיות.

*- דיפלומטים: איראן עדיין לא הגיעה לגבולות המאגר של האורניום המועשר.
דיפלומטים אמרו, הנתונים האחרונים שפורסמו על ידי פקחי הגרעין של האו"ם מדווחים כי כמות האורניום המועשר, שנמצאת בבעלות איראן, היא עדיין פחות מהמקסימום , המותר על פי ההסכם שלה עם המעצמות הגדולות, אבל הם הולכים להגיע אליו בתחילת שבוע הבא.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה