זריף:מצבורי הנשק הכימי והגרעיני בישראל וארה"ב שוללות מאבקן נגד נשק זה

שר החוץ של איראן, זריף, אמר כי לארה"ב וישראל המחזיקות במצבור הנשק הכימי והגרעיני הענק שלהן, אין זכות לטעון כי הן המדינות המובילות במאבק כנגד הנשק להשמדה המונית.

👈"זה כבר מעל 14 שנה מאז אישור אמנת הנשק הכימי, אבל ארה"ב עדיין לא השמידה את הנשק הכימי שלה", אמר זריף בכנס לציון יום השנה להפצצה הכימית ב"סרדשט", אשר התרחשה בשנת 1987 על ידי המנהיג העיראקי לשעבר, סדאם חוסיין. ההתקפה הכימית הותירה מעל 100 איש הרוגים ואלפי אחרים נפצעו קשה.

👈"מצד שני, המשטר הציוני מסרב להצטרף לאמנה ולהרוס את הנשק הכימי שלו. וזה חוץ מארסנל הנשק הגרעיני של המשטר", אמר זריף, והביע את דעתו תוך לעג על כך שמדובר בארה"ב ובישראל הטוענות הגדולות ביותר למאבק בנשק להשמדה המונית.

👈זריף אמר כי ארה"ב וישראל רוצות לוודא שלאיראן אין נשק גרעיני, אך "כפי שאמר מנהיג המהפכה, אם היינו רוצים נשק גרעיני, ההתנגדויות שלכם לא היו מועילות לכם. אבל העובדה היא שאנחנו לא רוצים נשק גרעיני".

👈"אנו מאמינים כי נשק כזה מתאים יותר לאלה המוכנים להרוג – לא 150 אנשים, אלא מיליוני אנשים בהתקפות גרעיניות", אמר זריף, כאשר הוא מתייחס לדבריו של טראמפ.

👈"אתה מדבר על 150 אנשים? אם אתה מודאג על חייהם של 150 אנשים? כמה אנשים הרגתם בנשק כימי וכמה דורות הרסתם בנשק הגרעיני שלכם?", שאל זריף.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה