שורקים מפחד-איראן מאיימת על כל המעורבים בהסכם JCPOA

דובר משרד החוץ של איראן, סיד עבאס מוסוי, אמר כי ללא כל קשר להחלטה שאומצה על ידי ארה"ב, הרפובליקה האסלאמית של איראן לעולם לא תאפשר לארה"ב לפלוש לגבולותיה.

👈מוסאווי התייחס היום להצהרותיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הפלת מטוס הריגול האמריקני, אשר הופל ידי איראן ביום חמישי ואמר, כי הרפובליקה האסלאמית מוכנה לתת מענה מוצק לכל איום על שלמותה הטריטוריאלית.

👈"החלטתנו לא תלויה בשלהם, ונתמודד עם כל איום או תוקפנות", הוא אמר.

👈דובר משרד החוץ האיראני הצביע גם על השלב השני באפשרויות של איראן לסגת מחלק בהתחייבויותיה על פי הסכם הגרעין שנחתם, ואמר כי יישום ההסכם תלוי במחויבות ובמאמצים של הצדדים האחרים במסגרת הסכם הגרעין.

👈"אם הרפובליקה האיסלאמית תגיע למסקנה כי המאמצים של הצדדים האחרים לא יעלו מעבר למס שפתים, [אזי] איראן תיקח ברצינות את הצעד השני בהפחתת ההתחייבויות JCPOA, וכבר אמרנו להם מה יהיה הצעד הבא" הוא ציין.

👈עוד אמר הדובר האיראני, כי כאשר נשיא ארה"ב נסוג מעסקת הגרעין בחודש מאי אשתקד, הצדדים הנותרים של ב- JCPOA קראו לארה"ב להישאר בעסקה, ואמרו שהם יעמדו בהתחייבות שלהם", אך שנה לאחר מכן לא יכלו למלא את התחייבויות שלהם או לא נראו מוכנים מספיק כדי לעשות זאת".

👈 "אם כן, אם לא יאמצו צעד ממשי ומוחשי בתוך הזמן הנותר, כדי לעמוד בהתחייבותם תחת JCPOA – איראן תנקוט במהלך משפטי על פי סעיפים 26 ו -36 של העסקה, שלפיהם אם צד אחד נכשל למלא את התחייבויותיו, [הצד ]השני יכול לנקוט צעדים מסוימים בתמורה", הוסיף מוסאוי.

👈הוא הדגיש כי איראן החליטה לנקוט את מהלכיה בתוך הסכם JCPOA.

👈"אם הצדדים יגיעו עם הבטחות חדשות, המועצה הגבוהה המופקדת על מעקב אחר יישום JCPOA ייתנו החלטה ראויה", הוא הדגיש.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה