מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 23-6-2019

*-סין תרמה 100 אוטובוסים לסוריה יחד עם אביזרים וקבוצה של מומחים לייעוץ טכני.

👈שר המינהל והאיכות הסביבה של סוריה, חוסיין מחלוף, נפגש עם השגריר הסיני, פינג ביאו, בסוריה ואמר :

👈"התרומה נעשית כאשר המדינות התומכות בטרור ממשיכות להטיל צעדים עונשיים וחד-צדדיים על סוריה".

👈שגריר סין מצידו חזר על תמיכת ארצו בסוריה והוסיף כי "סין תמשיך לספק תמיכה הומניטרית וכלכלית לסוריה".

👈השליח הסיני הוסיף כי בעתיד הקרוב יוענקו לסוריה שלוש מערכות לסריקת מכולות ומטענים, כדי לשפר את עבודת המכס בסוריה.

*- שליח ארצות הברית באו"ם ביקש לקיים ביום שני מושב סגור במועצת הביטחון, כדי לדון על איראן, אך עדיין לא נקבעה פגישה, כך אמר מקור מדיני לספוטניק ביום שישי.

👈"הבקשה לקיום פגישה התקבלה; עם זאת, ההחלטה אם המושב יתקיים עדיין לא נעשתה", אמר המקור.

👈המקור הוסיף כי ארצות הברית רוצה להתייחס להתקפות האחרונות על מיכליות הנפט במפרץ הפרסי וליירוט המל"ט של ארה"ב מעל מיצרי הורמוז.

*- דובר המועצה לביטחון לאומי של איראן, קירובן חוסראבי, הכחיש את הטענה של רויטרס כי איראן קיבלה מסר מנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, דרך עומאן, כך נמסר לפי סוכנות הידיעות האיראנית "מהר".

👈"ארה"ב לא שלחה לאיראן מסרים כלשהם דרך עומאן", אמר חוסראוי.

👈"טענה זו שקרית לחלוטין", הוא הוסיף.

*- "כוחות ארה"ב באזור היוו איום, אך כעת הם הזדמנות, הם (ארה"ב) לא מדברים על מלחמה עם איראן, כי הם יודעים עד כמה הם רגישים," אמר מפקד חיל האוויר של איראן, חג'זאדה, בנאום לטלוויזיה האיראנית.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי הוא אינו רוצה לצאת למלחמה עם איראן, אך הזהיר כי תהיה "השמדה כמו שלא ראיתם מעולם" אם יתעורר סכסוך.

*- מנהיגי דרום מזרח אסיה התאספו בבנגקוק בשבת, כדי לקדם את ההסכם המסחרי הגדול בעולם, כאשר מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מעכבת את התחזית עבור כלכלות היצוא שלהן.

*- סגן יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ של איראן, כמאל דח'אני, אמר היום (שבת) כי הוועדה האיראנית לביטחון לאומי, תדון השבוע בסיטואציה סביב חדירה של ארה"ב לזירה האווירית של איראן.

👈כאשר הוא מגנה את ההפרה של ארה"ב את המרחב האווירי של איראן, אמר דח'אני כי החדירה של המל"ט האמריקני וכן צעדי ההסלמה של ארה"ב, יהיו על סדר היום בישיבות הוועדה במהלך השבוע.

👈"כרגע, הבעיה היא לא רק חדירה של ארה"ב למים הטריטוריאליים של איראן, אלא גם הסיוע של מדינות אשר מספקות בסיסים צבאיים עבור ארה"ב, כולל איחוד האמירויות שממנה המל"ט המריא. בנוסף, יידונו גם בפגישות תלונות כנגד ארה"ב על הפרת המרחב האווירי של איראן, ועל צעדי משרד החוץ בעניין זה".

👈הוא העריך את משמרות המהפכה האסלאמיים על כך שהראו "ערנות" באירוע, והוסיף כי האירוע הוכיח כי הרפובליקה האסלאמית תמיד ערנית.

*- "ירי של כדור אחד לעבר איראן יבעיר את האינטרסים של ארה"ב ובעלות בריתה" במזרח התיכון, כך אמר היום דובר מטה הכוחות המזוינים של איראן, תא"ל אבולעזל שקרצ'י.

*- ראש ממשלת מלזיה, מהאטיר מוחמד: המתחים בין ארצות הברית לאיראן עלולים להוביל ל"מלחמת עולם".

*- מנכ"ל מועצת המנהלים של התעופה האזרחית בהודו, אמר כי כל חברות התעופה של הודו החליטו להימנע מתעופה על פני המרחב האווירי של איראן, המושפע מהסכסוך בין ארצות הברית לאיראן.

*- איראן יצרה ועדות כלכליות משותפות עם יותר מ-70 מדינות, כך אמר סגן שר החוץ לדיפלומטיה הכלכלית של איראן, קולרזה אנצארי, והוסיף כי המדינה נהנית מקשרים חזקים של סחר דו-צדדי, החסינים מפני הסנקציות החד-צדדיות של ארה"ב.

*- "הדרך היחידה להגן על לבנון מפני התקפות ישראל היא היכולת של המדינה לגרום נזק חמור לאויב", צוטט חבר הפרלמנט של חיזבאללה, נוואף אל-מוסאווי, על-ידי סוכנות הידיעות הלאומית.

*- חמאס הדגיש אתמול כי לפלסטינים יש מספיק כוח וחוסן לערער את ישראל.

👈ביום שישי ה -63 למצעד השיבה הגדול אמר דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, כי "לעמנו יש מספיק כוח, חוסן ונכונות לערער את כל הפרויקטיים [הישראלים]".

👈הוא הוסיף: "הפלסטינים דבקים באדמתם ויכולים להילחם בכל התוכניות שמטרתן לחסל את העניין הפלסטיני".

*- נשיאת בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, הדגישה כי כל פעולה צבאית של ארה"ב נגד איראן דורשת את אישור הקונגרס.

👈"אסור לבצע פעולות איבה ללא אישור הקונגרס", אמרה פלוסי לעיתונאים ביום שישי.

👈היא הצהירה כי היא לא קיבלה הודעה על אישור של הנשיא טראמפ לתקיפה באיראן, וכן לא קיבלה הודעה על ביטולה המהיר של התקפה על איראן.

👈"אני לא קיבלתי כל איתות לכך שהייתה התקפה בעבודות," התעקשה פלוסי.

👈פלוסי הוסיפה כי כאשר מנהיגי הקונגרס הלכו לתדרוך בבית הלבן ביום חמישי, הם הבינו שם את הרעיון כי לא התקבלה החלטה.

👈"עזבנו עם הרעיון שהנשיא מתכוון לשקול כמה אופציות", אמר פלוסי לעיתונאים ביום שישי.

*- השליח המיוחד של ארה”ב לאיראן, בריאן הוק, אמר ל- CNBC בשבת כי ארה”ב עומדת להגביר את הסנקציות על איראן.

👈″אנחנו הולכים להגדילה את הסנקציות שלנו על איראן ולהמשיך במדיניות החוץ שלנו,” כך אמר הוק.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי "סנקציות נוספות" נגד איראן נועדו לעצור את המדינה מפיתוח פצצה גרעינית, אך הזהיר כי פעולות צבאיות נגד איראן נותרו על השולחן.

👈טראמפ אמר לכתבים בשבת כי חשוב "להתחיל מחדש", ואמר: "בואו נעשה איראן שוב נהדרת."

👈"אני מקווה שאיראן היא חכמה ואכפתית מאנשיה", אמר טראמפ.

*- צבא תימן וכוחות צבא אנסארלה כבשו בסיס צבאי במחוז ג'זאן מדרום מערב לסעודיה

👈תנועת ההתנגדות של אנסארלה בתימן הודיעה אתמול, כי הכוחות העממיים שלה במבצע צבאי משותף עם צבא תימן, השתלטו על בסיס צבאי השייך לכוחות הקואליציה בראשות סעודיה.

👈בהתפתחות נוספת ביום שישי, הכוחות של הקואליציה ברשות סעודיה, ניסו לעבור את הגבול לתימן דרך המחוז הסעודי נג'ראן, הכוחות נהדפו במארב אשר גרם לנפגעים רבים אצל כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה, שנאמד בעשרות רבות של הרוגים ופצועים.

👈"אל-מסירה" בשפה הערבית דיווח כי כוחות הקוליאציה של סעודיה בחיפוי כוחות האוויר של הקואליציה הערבית נהדפו ע"י יחידות הארטילריה של תימן.

*- המכשולים לעסקאות בנקאיות בין החברות הרשמיות של איראן וסין הוסרו, כך הודיע ​​נשיא לשכת המסחר המשותפת בין איראן לסין.

👈בראיון ל"תסנים" אמר אסדאללה אסגרולדי כי הבעיות שהיצרנים האיראניים והחברות הרשמיות נתקלו בהן בעסקאות בנקאיות עם סין נפתרו.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה